akt80 & Sara Emilie Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 og kor lenge fikk de sove om dagen når de nærmet seg 2 år? går/gikk barnet i barnehage? litt frustrerende når hun sovner 21 kver kveld.. lurer på å kutte ned søvnen om dagen.. hun sover 1.5 time -2 timer nå..
MammaTil-3-Prinsesser=) Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 De to eldste jentene mine slutta begge rundt 18 mnd. Minsta på 11 mnd sover nå ca 45 min til dagen... Ingen går i barnehage Du kan jo prøve å evt våkne henne etter en time ca og se om det hjelper?
Sessa ruger igjen... Skrevet 9. juni 2008 #3 Skrevet 9. juni 2008 Hei akt! Linea sluttet å sove på dagtid for en drøy mnd siden, eller no. Hun var da 21 mnd. Har slitt med mye tull på nettene i lang tid, men nå sovner hun stort sett 19 og sover stort sett hele natten til et sted mellom 6-7:30! Hun går ikke i bhg. Hendeer hun får en liten lur på sofaen ved siden av meg, eller at hun sovner i bilen, men hun får ikke sove så lenge da. Toppen en time.
akt80 & Sara Emilie Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. juni 2008 hei sessa! fikk melding fra mersa at du hadde svart ja hehe eg tror eg må prøve med 1 time om dagen.. tør ikkje kutte ut søvnen, tror at hjernen har godt av en kvil i den alderen når de er i barnehagen
akt80 & Sara Emilie Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. juni 2008 har de kuttet ned på søvnen selv? eller vekker du de?
Sessa ruger igjen... Skrevet 9. juni 2008 #6 Skrevet 9. juni 2008 hehe, jungeltelegrafen funker! Prøv å kutt ned, vær litt strikt på det i en periode, det var det vi begynte med, men Linea er jo helt koko, så det holdt ikke i lengden. Tror også det er greit med en liten pause, så derfor lar jeg Linea få det når jeg ser hun trenger det! Spør om hun vil ha smokk og kose midt på dagen, noen ganger vil hun, andre ganger ikke!
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 9. juni 2008 #7 Skrevet 9. juni 2008 Han sluttet å sove på dagen for litt over 2mnd siden, Han var da 22mnd. Ble mye tull på kvelden og sovnet sjelden før kl 21. Hender han sovner litt i vogna enda,men sover da maks 30min. Nå sovner han rundt kl 19 hver kveld og sover til mellom 8 og 9 om morningen Går ikke i barnehage enda.
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 9. juni 2008 #8 Skrevet 9. juni 2008 Eldste var 2år 1mnd og yngste var 23mnd. Ingen av de gikk i barnehage. De valgte selv å kutte dagsøvnen. Begge gikk fra 2-3 1/2 time søvn midt på dagern til ikke noe.
Kebbelife Skrevet 9. juni 2008 #9 Skrevet 9. juni 2008 Min lille jente er 2 år og 8 måneder. Hun sover 1-2 timer hver dag. Om kvelden sovner hun 8 - halv ni . Jeg håper at hun fortsetter å sove om dagen lenge. Da blir ikke barnehagedagen så lang.
Fluffymum Skrevet 9. juni 2008 #10 Skrevet 9. juni 2008 enig, sønnen min er 2 år og 3 måneder, håper han fortsetter å sove på dagene lenge til. Han legger seg og sovner kl. 19.30, sover 1,5-3 timer på dagen.
Ranveig R Skrevet 9. juni 2008 #12 Skrevet 9. juni 2008 Storebror slutta med å sove på dagtid då han var rundt 1 1/2 år. Vi måtte bare kutte ut, fordi vi ikkje fekk han i seng før mellom 21 og 23 om kvelden. Lillesøster på 7 mnd søv framleis eit par gongar for dagen ) Ikkje barnehage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå