Gjest Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 ...så har jeg hørt det kan ta lang tid å bli gravid igjen etter den er tatt ut. Gjelder dette nesten alle, eller hvordan er det?
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 Hvis du setter inn kobberspiral forstyrrer du ikke syklusen i det hele tatt og har eggeløsning hver måned, skulle ikke være noe problem å bli gravid etter å ta den ut, eggeløsningen kommer jo neste måned som vanlig.... Med hormonspiral blir det som med mini-pilla, noen bruker lenger tid på å få syklusen i orden etter slutt enn andre. Kjenner ingen som har hatt problemer med å bli gravid etter spiral jeg, men p-sprøyte derimot, hadde ei venninne som ikke fikk mensen før det var gått et år etter siste sprøyte..
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2008 #3 Skrevet 9. juni 2008 Har brukt begge typene og ble gravid like etter de ble tatt ut....
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2008 #5 Skrevet 9. juni 2008 jeg hørte at man burde vente med å sette sette inn spiral til man har fått de barna man ønsker... men dette stemmer kanskje ikke lenger?
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #6 Skrevet 10. juni 2008 Nei, det stemmer nok ikke....jeg har fem barn og har brukt spiral innimellom. Man skal ikke ha spiral før man har født et barn pga innsttingen i livmoren. Ellers er det uprobematisk å bruke spiral som prevensjon. Enkelt å sette på plass og enkelt å ta ut..bare snakk om et minutt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå