snuppi har blitt storesøster Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 Mini er 7 måneder, og vi har enda ikke fått i gang en samværsavtale om ham.. Grunnen er vel rett og slett at pappaen ikke er videre interresert.. Vi har også en datter på 2,5 år sammen, han har henne 50 % av tiden. Eksmannen min fant seg en annen 2 uker før fødsel, så han har vel ikke knyttet seg til den minste enda.. Problemet er bare at jeg nå synes det begynner å bli en smule frustrenrende og ikke ha noe fast avtale på minstemann. Har prøvd å si til han at han bare må si ifra når han vil ha mini, men det eneste han svarer er at joa, det skal han...men det skjer jo ingenting..De få gangene han har hatt han er når jeg har spurt han direkte om å "passe" han, og det har vært ganske motvillig det også. Råd og tips til hva jeg skal gjøre? Vil jo veldig gjerne at far og sønn skal få et øk forhold, sånn som det er nå kjenner jo han ikke pappaen sin...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 om dere har 50/50 med den ene så er det ganske vesentlig at den andre også kommer til og øke til 50/50 etter vært. eller at dere finnen en annen samværs prosent for de begge. slik at de til slutt ender opp med og være hos far like mye begge to. ellers vil det sansynligvis på sikt være veldig sårende. jeg vil anbefalle deg og snakke med han (om du kan det?) og si at du ønsker faste avtaller og en opptrappingsplan på at far skal ha begge barna like mye innen så og så lang tid (kanskje tidligst når mistemann er 3-4 år.) om ikke han går med på det. så ville jeg kaldt in til en meklingstime på familievernkontoret og fortalt hva du syns og hvordan ståa er. og prøvd og komme til enighet. en stor og viktig ting for deg og finne ut av er hvor mye øsnker du at far skal ha minste og elste. helst tilnermet likt over tid. og hvorfor mener du dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå