Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har en liten på snart 10 uker. Jeg har badet han to til tre ganger i uka. Plutselig en dag syntes han at å bade var skummelt.

Jeg har derfor bestemt meg for at han skal bade hver dag nå, sånn at han blir glad i vann.

Men dere som dusjer med deres lille. Når begynte dere? Var det vanskelig å komme i gang med det? Protesterte den lille? Noe med efaring på at den lille kan venne seg til det selv om den var skeptisk i staten?

Og har dere en mann i nærheten som gir dere den lille når dere dusjer og tar imot han eller henne slik at du kan gjøre deg ferdig selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva du har badet han i, men vår gutt gikk fra å synes bading var sånn passe til å elske det når vi byttet fra vanlig balje til Tummy Tub. Syntes først Tummy Tub virket litt rart, men fikk låne av en venninne og angrer ikke på det :-)

http://www.tummytub.no/

Skrevet

Mini pleier noen ganger å bli m samboer i dusjen og det er sååå spennende.Han koser seg skikkelig i pappas armer.han er 10 uker nå=) Det går nok bra, bare pass på at vannet ikke er for varmt:) Har samme temp som vi pleier å ha i badebalja hans vi.

Skrevet

Tulla her her alltid likt å bade, og hadde henne med mg i dusjen første gang når hun var rundt 5 mnd, så for sent er det aldri. Men veldig praktisk og mye nærhet;)

Her kan tulla ligge naken på et teppe mens jeg dusjer meg ferdig, så henter jeg henne og vi gjør oss ferdig. Enten tar sabo og ordner resten av stellet, mens jeg ordner meg selv, eller så venter tulla med et håndkle rundt seg til jeg er ferdig.

Husk å alltid la badiga eller dusjinga skje på babyens prenisser. Viktig at den fyller seg trygg. Kan anbefale babysvømming på det varmeste som gir utolig mange ideer og til hvordan babyen vil trives i vann, og som vi har kost oss på dette:)

Lykke til!

Skrevet

hafnium - hvor gammel var din da han begynte å bade i bøtta si? :-) Vi har også sånn bøtte, men føler gutten vår er litt for liten og vinglete enda, han blir syv uker i morra! Min storkoser seg i balja si nå, sparker og spruter på mor si:-)

Skrevet

jeg har dusjet med mini flere ganger allerde. han er snart 5 uker..

jeg legger han naken, ev i bleien (han tisser ofte..;) på et teppet på gulvet. så ligger han der og spreller mens eg dusjer og vasker meg. så tar eg han inn til meg. han liker det godt.. bryr seg ikke om spruten i fjeset eller noe..

når eg er ferdig pakker eg han inn i håndkle som er lagt klart på stellebordet så ligger han godt innpakket til eg har fått håndkle mitt

Skrevet

TuFB

Har Tummy Tub vi òg og gutten vår badet i den første gangen når han var en uke gammel. Ikke vanskelig i det hele tatt! Bare å holde et par fingre under haka, så sitter de ganske så støtt.. :)) Er like lett som det ser ut til på bildet faktisk.. ;) Og han ELSKET bøtta si de to- tre første månedene!! (Plutselig ville han ikke mer, så nå er vi over på balje..)

Skrevet

Tok henne med i dusjen rett før hun var to mnd.. dusjer hver morgen og bader hver kveld

Skrevet

Og for å svare på ditt spørsmål, HI.. :)

Gjør det samme som tobarnsmammaen vi! Henter han inn i dusjen når jeg er ferdig. Andre ganger tar jeg ha inn med en gang, også tar sambo han og steller han ferdig. Bare pass på det med temperaturen som er nevt, i tillegg har vi ikke så sterk stråle på. Han har aldri klaget i dusjen, virker som han liker det veldig godt.. :)

Skrevet

Angående Tummy Tub:

Gutten vår var ca 2 1/2 mnd når vi startet med Tummy Tub.

Bruker den fortsatt, han er 7mnd nå og en stor gutt.

Han smiler bredt og har begynt å slå mye med hendene i vannet nå.

Må passe godt på for han prøver også å reise seg,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...