Snurrepippen Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 Jeg har søkt på ny jobb etter bare 6 mnd og skal på intervju denne uka.. Huff, har svart samvittighet, føler på en måte at jeg fører min overordnede bak lyset.. Jeg fikk beskjed senest i dag at de var veldig fornøyd med meg og at siden prøvetiden snart er over ville de selvfølgelig fortsatt ha meg der.. Jeg måtte bare si ifra dersom det var noe jeg var misfornøyd med.. Det var i samme momanget som jeg fikk beskjed om hvor mye jeg fikk i lønnsøkning. Jeg måtte jo bare takke og bukke, men følte meg helt råtten over ikke å kunne si noe. Jeg har jo ikke FÅTT den andre jobben, men jeg har VELDIG, VELDIG lyst på den... Akkurat med de folka jeg har hatt lyst å jobbe med, i en stilling jeg kan, kortere vei til jobb, ant. bedre betingelser... Får jeg den så takker jeg selvfølgelig ja, men spolerer jo antagelig forholdet til min nåværende arbeidsgiver.. Så hva sier jeg til den nåværende overordnede, dersom jeg er så super-heldig å få denne nye jobben, for å gjøre det mest mulig professjonelt? Er det forresten noen som vet hvor lang oppsigelsestiden er i prøvetiden? (Jeg har hatt en merkelig deal på 2x3 mnd..)
Little Dreamer Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 er ganske vanlig med 14 dager oppsigelse i prøvetiden...
Snurrepippen Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. juni 2008 ...det er prøvetiden som var merkelig - 2x3 mnd.. Oppsigelsestiden i kontrakten min er satt til 3 mnd. Men siden jeg er i prøvetid, kan jeg da "ta min hatt og gå" etter 1 mnd.? Arbeidsmiljøloven sier 1 mnd., men det tror jeg er som et vern mit å bli sagt opp på dagen..
Bettybu Skrevet 9. juni 2008 #4 Skrevet 9. juni 2008 Du må jo ha lov til å søke og kanskje få en jobb,... Som er enda mer "drømmejobben??"
Snurrepippen Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. juni 2008 Æsj, ja jeg er kanskje litt FOR samvittighetsfull... Jeg er vanligvis veldig lojal og pliktoppfyllende på jobb og ovenfor arbeidsgiveren, så dette er litt uvant grunn ;-) Kryss fingrene for meg på jobbintervjuet da! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå