ஜBettyPஜ Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 Gutten vår på snart 2 1/2 år er blitt helt umulig med legging/soving.... Han bytta til storseng når han ble 2. Både fordi han begynte å klatre ut av senga, og fordi vi trengte senga til lillesøster. I starten gikk det som en drøm!! Kom aldri ut av senga etter han var lagt! Ropte på oss når han våknet om morran. Nå er det kaos! Bruker ca 1 time på å legge han. Han blir lagt og spretter opp så fort vi går ut av rommet. Sånn holder vi på helt til han sovner. Så våkner han ofte om natten og spretter opp da og... Da får vi ofte lagt han igjen ganske raskt, men så er det morran i 5-halv 6 tia... Da er det ikke sjangs å få han til å sovne igjen. VI ER UTSLITTE!! Har i kveld prøvd Avena Satina(?), uten særlig hell.... Hjelp! Skal vi kjøpe sprinkelseng og putte han tilbake?? Da blir det hyling kan jeg tenke meg....
prinsessemor123 Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 Så kjedelig da. Forstår godt at dere er utslitte. Tror du ikke han er blitt så stor nå at han bare vil klatre ut av en gringseng også? Eventuelt kan dere vell låne lillesøster sin en natt for å prøve før dere kjøper en til? Har dere prøvd å lokke med klistremerker dersom han ligger fint i sengen? Det funker fint hos oss, selv om hun ikke har vært så ille som du beskriver. Lykke til!
Snupi27 Skrevet 9. juni 2008 #3 Skrevet 9. juni 2008 jeg tror ikke det er vits å bytte til sprinkelseng igjen.. jeg har sett litt på super nanny og de greiene der. (hehe) der er det ugner som nekter å legge seg osv.. der gjorde de sånn da ungen gikk ut av soverommet så sa mamma/pappa "nå er det leggetid" ikke noe mer og fulgte barnet tilbake til sengen da ungen kom ut 2. gang sa mamma/pappa "leggetid" og fulgte barnet tilbake til sengen.. de ga ingen mer oppmerksomhet. de fortsatte bare å si "leggetid" helt til barnet sluttet å følge etter.. det funket etter 2-3 dager.. det gjelder nok å ikke gi for mye oppmerksomhet når han går ut av sengen.. =) går hvertfall an å prøve!
ஜBettyPஜ Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. juni 2008 Takk for tips! Noen flere gode råd noen??
minnimommo Skrevet 9. juni 2008 #5 Skrevet 9. juni 2008 bruker dere sprinkelseng, vil han vel iallefall hoppe ut av den i sinne, tenker jeg! Bare vær konsekvente, vi gjorde det samma rett etter vår gutt bl to år, har gått greit, men nå har han slitt litt med å sovne om kvelden, varmt har det vært, har tenkt det er årsaken! Ene kvelden, så tok jeg han ut av rommet, satte meg på gangen med han i fanget snakket bare alvorlig med han å sa at viss han ikke ville sove måtte han sitte der sammen med meg, skal sies at vi har en litt kjedelig gang, ingen møbler, bare dører. så ikke spesielt spennende å sitte der, han gav opp til slutt å ville ligge i senga,har gått greit etter denne kvelden!
Smellt P. Tjukka Skrevet 9. juni 2008 #6 Skrevet 9. juni 2008 Dette er en periode dere må igjennom ! Ingen vits i å kjøpe ny seng , for det blir bedre ! Vær konsekvente og følg han tilbake i seng. Vi holdt på i noen uker med det da hun var i den alderen.
Mrs. Bouquet Skrevet 9. juni 2008 #7 Skrevet 9. juni 2008 Er nok ingen vits å kjøpe en sprinkelseng han hopper ut av. I så fall må sprinklene gå til taket =)
ஜBettyPஜ Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 10. juni 2008 He he! Tenkte faktisk å få faren som er snekker til å sette på en ekstra kant så den ble høyere! Litt drastiskkanskje, men vi begynner å bli desperate!
1mor3barn&1000ideer Skrevet 10. juni 2008 #9 Skrevet 10. juni 2008 Sjekk supernanny.com Du skal ikke si noe somhelst, som en her over beskriver. Du skal sette deg i rommet , ikke snakke eller se paa barnet. Hver gang han gaar ut, saa tar du han i armen og geleider tilbake i sengen, setter deg ned igjen, men du maa ikke snakke eller se paa barnet noen gang, Slik holder dere paa en god stund , kanskje to timer (hehe) men det virker effektivt.( De maa skjoenne at de faar ingen oppmerksomhet for aa holde paa slik, og da kan de likesaa godt legge seg.) Ikke begynn med sprinkelseng ihvertfall. Ang det med aa vaakne tidlig er nok bare aarstiden eller en periode, de vaakner tidlig noenganger...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå