ஜBettyPஜ Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 Gutten vår på snart 2 1/2 år er blitt helt umulig med legging/soving.... Han bytta til storseng når han ble 2. Både fordi han begynte å klatre ut av senga, og fordi vi trengte senga til lillesøster. I starten gikk det som en drøm!! Kom aldri ut av senga etter han var lagt! Ropte på oss når han våknet om morran. Nå er det kaos! Bruker ca 1 time på å legge han. Han blir lagt og spretter opp så fort vi går ut av rommet. Sånn holder vi på helt til han sovner. Så våkner han ofte om natten og spretter opp da og... Da får vi ofte lagt han igjen ganske raskt, men så er det morran i 5-halv 6 tia... Da er det ikke sjangs å få han til å sovne igjen. VI ER UTSLITTE!! Har i kveld prøvd Avena Satina(?), uten særlig hell.... Hjelp! Skal vi kjøpe sprinkelseng og putte han tilbake?? Da blir det hyling kan jeg tenke meg....
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 huff.. høres ikke noe kjekt ut nei... jeg ville prøvd å snakke med han. og si at han må over i en baby seng igjen om han ikke blir flinkere til å legge seg. om dere har en reise seng så kan du ta den frem en dag og "true" med den...
MMAA Skrevet 15. juni 2008 #3 Skrevet 15. juni 2008 Hei! Vi sliter med AKKURAT samme problem, vår gutt er tre år nå, og har värt i et litt turbulent halvår med flytting og reising hvor han har fått sove i mammas seng et par netter og fått smaken på det. Nå, selv etter 3 måneder med totalnekt på å få sove i min seng, tror han visst fortsatt han skal få lov... Han spretter opp, våkner flere gang om natta, og våkner kjempetidlig.. Först, etter vi endelig etablerte oss i vårt eget hjem, prövde vi å väre strenge, si ting han ikke fikk lov til neste dag hvis han kom opp, tok fra han en etter en leke hvis han kom opp....det endte med at han syntes det hele var en lek og han kom opp med unnskyldningen å komme å gi oss en bamse fra senga!! Vi truet masse med reisesenga...men bestemte oss for et siste positivt forsök på å väre "snill". Nå forsöker vi på en "sove hele natta-kampanje" med positiv vinkling , först tar vi voldsomt i, vi kjöper en liten pakke han får om han sover heile natta og ikke kommer opp..... det gjör han! Så skryter vi masse av det, og alt han får av livets goder neste dag er pga av at han sov heile natta. Så får han lov å mate fiskene hvis han sover heile natta, det gjelder hver dag som "premie". Og i morgen skal vi gå å kjöpe en ny fisk om han sover heile natta. Og når han får den sier vi, "vet du hvorfor du får denne?" "jo..fordi du sov heeeile natta" Jeg håper det funker! Han er i en bleieavvenningsperiode også, så av og til våkner han og vil tisse, sjöl om han har bleie på, det telles ikke som en våkning i löpet av natta, han får premie fordi! Det er viktig som forelder å få lov å sove heile natta! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2008 #4 Skrevet 15. juni 2008 dette synes jeg var en lur måte å gjøre det på! skulle bare ønske han gutten min var stor nok til å skjønne det! har og gått over til stor seng og det gikk bra i flere måneder! det er aldri problem å legge han men han kommer flere ganger i løpet av natta! og da er det farlig lett å la han sove hos meg videre.. resultatet er jo da han han sover som en stein og jeg ikke!! så vurderer sterkt reisesenga noen dager... han er ikke mer enn 24mnd da forsåvidt.. men det gikk så bra så lenge..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå