EierIkkeFantasi Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 har en på snart 7mnd og har akkurat begynt med grøt,litt en gang om dagen..har masse melk og han forguder puppen og spiser akkurat når han vil både natt og dag..ser at mangen har endel måltider fast i denne alderen.og at barna får pupp faste tider.. han er en stooore og glad gutt,men nå begynte jeg å lure litt..har somsagt akkurat begynt smått med grøt..hmm,andre,eller er jeg alene om dette ?
nungo Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 Det er vel ikke unormalt, men antakeligvis er det ikke så mange som får til å amme nok til å gjøre babyen mett så lenge som du. Det er bra for babyen din, så du er heldig :-) Alle barn og alle mødre er forskjellige, så det er fint vi kan gjøre det slik det passer best.
Nenya^juni2010 Skrevet 9. juni 2008 #3 Skrevet 9. juni 2008 Så lenge han er stor og fin skal du bare gjøre som du gjør:) Og selvregulering er det beste, mener jeg:D
EierIkkeFantasi Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. juni 2008 ok,tenkte kanskje dette med rutiner og mat begynte og bli et must nå..følte meg litt utenfor når jeg så hvor mye mat noen ga,hehe..jaja han trives godt så vi tar grøten gradvis =)
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 9. juni 2008 #5 Skrevet 9. juni 2008 Beundringsverdi, novbaby:)! Selv har jeg en sønn på 4,5 mnd. som jeg fullammer. Han følger sine kurver fint og er en blid og fornøyd gutt. Likevel gleder jeg meg til å starte opp med litt fast føde om ikke lenge. Det er mest fordi jeg ser frem til litt mer "frihet". Han tar nemmelig ikke flaske og selv om jeg koser meg med å amme og forguder min lille prins ser jeg frem til jeg kan være borte fra han litt lengre.
EierIkkeFantasi Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 9. juni 2008 jo takk for det =) ser frem til litt frihet jeg og,akkurat likt her,han tar heller ikke flaske..så vi må vel fortsette å amme litt til da,eller prøve tutekopp med melk i.. har akkurat kjøpt en tutekopp fra tupperware,knallgod(har prøft andre kopper uten hell) så nå får han vann i den,absolutt å anbefale..
Nela Skrevet 9. juni 2008 #7 Skrevet 9. juni 2008 Det er vel anbefalt å begynne forsiktig introdusering av fast føde ved 6 mnd for barn som fullammes. Når de passerer 6 mnd er det viktig at de får tilført jern i kosten. Det er vel ikke så nøye med rutiner, det får bli opp til den enkelte å finne ut hva som passer dem. Du kan lese mer om kostråd for spedbarn på denne linken http://matportalen.no/artikler/2005/12/spedbarn
mobi313 Skrevet 9. juni 2008 #8 Skrevet 9. juni 2008 Har ei jente på 6.5mnd som jeg fullammer fortsatt, dvs. begynnte med grøt i går, veldig liten posjon. Hun er stor og go jente
Ranveig R Skrevet 9. juni 2008 #9 Skrevet 9. juni 2008 Jenta vår er rett over 7 mnd, og ho blir så å seie fullamma enno. Begynte med graut for snart 1 mnd sidan, men ho vil ikkje ha. Dei siste dagane har eg pumpa meg og blanda grautpulveret med mm i staden for vatn, og i dag sette ho ny rekord - ho åt ALL grauten eg laga (dvs av ca 15ml/1ss morsmelk) ) Prøver ein gong for dagen, det vanlegaste er at eg får i ho eit par av desse bittesmå babyskeiene (er det Avent sine, tru?). Ho er stor og god, så vi tar dette i hennar tempo. Var innom helsestasjonen og vegde ho ved 7 mnd sidan ho ikkje ville ha graut (er ikkje kontroll her mellom 6 og 8 mnd), ho hadde då gått opp 240g på tre veker, heilt normalt. No er ho ca 8,5kg og ca 72cm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå