Gå til innhold

Noen her som har tatt biopsi av tynntarmen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan foregikk det? Var det veldig vondt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt

Skrevet

Har ikke gjort det nei, men nå ble jeg redd for at det er noen av dere som er syke??

Skrevet

Neida, vi er ganske så friske tror jeg =) Bare jeg som blir veldig fort dårlig i magen etter jeg har spist fint brød/rundstykker, pasta osv. Så lurer litt på om jeg har Cøliaki. Har litt sånt i familien. Også er det eneste sikre måten å sjekke det på, men det høres så fælt ut!

Hvordan er det med dere? Er kvalmen bedre?

Skrevet

Aaah, sånn å forstå :) fikk jo nærver med en gang hehe..

Vi har det kjempe fint, kvalmen er like jævelig men jeg gleder meg sååånn til å bli mamma igjen så jeg overlever :)

Vi må finne på et eller annet en dag? omd et blir fint vær igjen så kunne vi kanskje dratt alle jentene i frognerparken?

Skrevet

Har ikke gjort det selv, men mannen min har. To ganger og. Tror det var litt ubehagelig ja... Var litt ømt etterpå også.

Skrevet

Så bra da =) Huff, jeg missunner deg ikke den kvalmen altså! Det hadde vært kjempekoselig å dra alle jentene i frognerparken! For oss passer det best i helger da..

Skrevet

huff.. Noen sier liksom at det er helt forferdelig.. Mens på nettet står det at det "kan føles litt ubehagelig".

Skrevet

Har tatt det. Skal du "svelge" eller få slangen opp bak? Å svelge den var skikkelig ekkelt, anbefalar beroligande på førehand. Det gjer eg forresten uansett....

Det er ikkje alle som reagerer likt på desse prøvene. Nokre syns det går greit, men det gjorde ikkje eg.....

Akkurat det at dei tar biopsien, kjenner du ikkje:)

Skrevet

Akkurat det å ta en biopsi kjenner du ikke. Du kjenner ikke sånne smerter i tarmen. Det som er ubehagelig / vondt er når de fører slangen inn og blåser luft inn for å utvide tarmen. Og når de fører slengen rundt i noen av svingene, hvis den som gjør det ikke har erfaring nok. Slike smertesensorer har en der..

Jeg har tatt colonscopi flerer ganger, og aldri tatt noe smertestillende / beroligende medikamenter. ..men jeg anbefaler deg å ta imot tilbudet. Det er unødvendige plager å utsette seg for. Eneste ulempen er at du ikke kan kjøre bil etterpå. Tror jeg skal gjøre det neste gang.

Hvis du skal ta gastroscopi, så er den kritisk fasen når du må svelge slangen forbi stedet i halsen hvor brekningsrefleksen blir utløst.. Forbi det punktet, så er det "peace of cake"..

Lykke til! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...