Gå til innhold

Mannen borte i uke 35

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører ikke til her før i morgen, men skitt au! :)

Min mann skal på ferie til England/Skottland i sommer, jeg er da 33 og 34 uker på vei, han kommer hjem like før jeg passerer 35 uker. Det burde jo være trygt. Føler likevel en lett uro med tanken på at han er borte, tenk om noe skulle skje slik at han går glipp av fødselen- men det skal jo litt til at ungen kommer så mye før termin.

Etter denne turen har han reiseforbud, da skal han holde seg i nærheten. Har dere andre reiseforbud for mannen, og fra når?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fra neste uke av har gubben min reiseforbud..

Skrevet

Hvor langt er du på vei da? Ca to uker lenger enn meg hvis jeg ikke husker feil? Jeg er 28 uker i morgen.

Skrevet

er 30+5 i dag...

søstra mi fødte i uke 30 og mitt søskenbarn i uke 29 så her tar vi ingen sjangser...

Skrevet

samboeren min reiste bort i går og kommer ikke tilbake før på fredagen, og jeg er i uke 37. Han måtte på kurs, men har mobiltelefonen tilgjengelig til en hver tid og klar til å hive seg på neste fly om noe skulle skje:) Håper at lillegutt ikke blir utålmodig og melder sin ankomst før tiden.. hadde vært innmari kjipt om pappaen ikke rakk frem i tide:)

Skrevet

Ja, tenker jeg krever at tlf er på hele tiden. Det er jo bare å hive seg på første fly, tar ikke mange timene fra England til Oslo, og en fødsel tar jo ofte en del timer. Hvis jordmor/lege mener at han bør holde seg hjemme så får han avlyse (har svangerskapsdiabetes og behandles også for høyt BT). Men regner med det går fint.

Skrevet

min kjære skal på opptak til militæret og er borte til dagen jeg er 37 uker på vei...satser på at det går bra..

Etter dette har han fått "reiseforbud".. eller, han har gitt seg selv det;) er kjekt at han er hjemme da, så han får med seg alt..

Skrevet

da er det værre med min som er sjømann..han kommer hjem nå, men reiser ut igjenn når det er 6 uker igjenn til terminen og kommer sånn ca 2 uker før terminen hjem igjenn..

Så jeg kan nok ikke gi han reiseforbud hehe

Skrevet

Godt det er flere :) Min mann er også sjømann, og etter turnusen kommer han hjem den dagen jeg har termin...så her er det ikke noe kjære mor nei... Hehe, han kommer nok hjem en uke før termin, men tror ikke det blir før nei. Kan jeg spørre deg som også har en sjømann, får dere ordnet det slik at han blir hjemme lenger rundt fødselen? Vi håper på å få til to ekstra uker, en uke før termin og en uke da han egentlig må reise ut igjen, men det er bare fordi rederiet er ganske greie, vi har ikke så mye rettigheter der.

Skrevet

Og min mann kjem etter planen heim frå nordsjøen ei lita veke før termin.. Satser på skyfri himmel og null tåke, slik at helikopteret kan ta han til fastlandet til rett tid;-) Er ganske rolig ang dette.. sist gong gjekk eg 13 dg over termin før eg vart satt på kur.

Blir vell muligens litt meir stressa når det virkelig nærmar seg og han ik er her;-o

Skrevet

Jeg gir ikke min reiseforbud. Jeg tenker som så at er det noe han absolutt vil, så får han reise. Det er han som går glipp av fødselen til sitt andre barn, ikke jeg. Så jeg kommer til å gjøre han oppmerksom på hva som kan skje, også får han velge selv. Regner jo med at han er fornuftig nok til å ha prioriteringene i orden, siden det for hans del ikke er veldig viktige ting, som jobb. Hvis han prioriterer feil, så javel, leit for han. Jeg skal greie meg jeg.

Skrevet

Veldig enig med NrToKommerIJuli:-) Han bestemmer selv, men jeg synes ikke det er noe pes om han ønsker å reise bort. Babyen kommer når den kommer uansett:-)

Skrevet

Tja, reiseforbud er kanskje å si det litt strengt... Men jeg har sagt at jeg helst ser at han er hjemme de siste tre ukene før fødsel - ser liksom ikke for meg å være hjemme alene, uten bil og ikke minst lappen om det skulle være noe.

Skrevet

han reiser nok ut igjenn etterpå. Men det som er litt flaks her da er at han andre kapteinen skal i bryllup til dattera si, så de har byttet litt. dvs min må reise ut igjenn en uke før nå når han kommer hjem denne frituren, så kommer han hjem 1 uke før. For skulle igrunn komme hjem 1 uke før terminen og ikke 2. Så litt flask må man ha :)

Vi har ikke spurt om å få ekstra fri. Men nå blir jo jeg satt igang rundt terminen uansett, så han vil få 3-4 uker ilag med oss før han drar ut igjenn

Skrevet

Min er sjømann å kommer hjem to uker før termin, han har vært ute i en mnd å hjem i tre uker hele året nå så han har litt dager til gode. Så da blir han hjemme i ni uker , å det blir godt! Han er heldig med at han å den han bytter med legger opp turnusen selv:)

Skrevet

Wow, jeg blir helt overrasket jeg, over at dere trenger á gi reiseforbud eller á mátte fortelle pappaene konsekvensen av evt á ikke vaere hjemme. Samboeren min ville aldri tenkt pá á reise pá tur uten meg, spess ikke pá slutten av svangerskapet. Han gleder seg til at han har hele august fri og kan vaere hjemme og hjelpe meg og passe pá at jeg har det bra. Og hadde han dratt pá tur alene, sá tror jeg det hadde vaert "oppsigelsesgrunn" for min del...hehe noe má disse gutta ofre ogsá! Men jeg fóler med dere jentene som har pappaene ute i jobb flere uker om gangen. Dere er kjempetóffe og háper dere fár oppleve fódselen sammen!

Skrevet

hehe..mannen min reiser til nord norge ca.3 uker før jeg har termin..tenker litt at hvis det plutselig skjer,men men...som alle sier, fødsel tar jo "litt" tid, så rekker han å komme nedover,tenker jeg....:))

Skrevet

Jeg må ikke tvinge mannen til å være hjemme, han gjør som han vil, og han er en fornuftig og omsorgsfull mann. Klart han ønsker å være med på fødselen og være her for meg de siste ukene. (ja, nå også for den saks skyld) Det er ikke der det ligger. De siste ukene før termin hadde han aldri funnet på å reise noe sted, dropper sin søsters bryllup fordi det er to uker før termin. Men jeg er litt urolig for å slippe han til utlandet av den grunn at jeg har svangerskapsdiabetes og behandles for høyt blodtrykk, og derfor ikke vet hva jeg kan vente meg de siste ukene. Regner med at alt går bra, og han sier selv at hvis jeg ikke er i form eller det er risiko for for tidlig fødsel så blir han hjemme. Ville nå bare lufte mine tanker rundt det å være alene hjemme og høygravid :)

HI

Skrevet

Sambo har fått reiseforbu de siste 5 ukene av svangerskapet.

Sist fødte jeg 3 uker før tuden uten så mye som et forvarsel, og vi rakk så vidt frem til sykehuset i tide. Han får ikke bevege seg mer enn 30 min unna.....

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...