Gå til innhold

dilemma i min søsters bryllupp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hun skal gifte seg i august. det er jo greit det.. =)

men nå har hun spurt om jeg vil lese fra litt fra evangeliet i kirken. der skal jeg stå foran alle sammen sammen med min andre søster pluss søsteren til hennes kommende mann..

jeg har så sperre for sånt. sier jeg ja til det så kommer jeg til å grue meg helt fram til den dagen. det er 4-5 setninger.. men jeg har alltid styrt unna sånne ting.. jeg tør rett og slett ikke.

og det kommer jo så mange dit!!

sier jeg nei så er jeg redd for å skuffe henne men jeg slipper å grue meg frem til bryllupet skal være..

hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil du ikke - så vil du ikke.

Er jo bare å forklare det for henne. Man kan vel ikke bli fornærmet for slikt vel. Ikke alle som liker slik oppmerksomhet.

Gjest armagedon
Skrevet

jeg hadde iallefall ikke blitt skuffa hvis noen hadde sagt nei hvis jeg hadde spurt om det, må jo respektere at ikke alle vil:) bar forklar det skikkelig for henne hvorfor du ikke vil

Skrevet

jeg er som deg, så jeg hadde nok sagt nei.

Skrevet

Jeg leste opp i kirken til 3 av mine fadderbarn.

Jeg blir nervøs av sånne ting selv.. selv om jeg kunne det jeg skulle si utenat så stirra jeg hull i arket når jeg stod der fremme...

Skrevet

jeg hadde sagt nei. en søster skjønner jo oftest sånt hvis man har et ok forhold.

hun blir sikkert ikke skuffa hvis du forklarer hvorfor. Og du kan glede deg til bryllupet og kose deg der, isteden for å bare grue deg :o)

Skrevet

Synes ikke hun trenger å bli sur eller skuffet om du sier nei. Det er mange som ikke tør slike ting og det håper jeg hun forstår. Selv om du har lyst til å gjøre noe fint for henne så er kanskje akkurat dette det skumleste du kan tenke deg. Det bør du fortelle henne og hvis hun ikke aksepterer det, så er det hennes problem og ikke ditt.

Skrevet

Jeg tenker slik, at dersom dette på en måte ødelegger hele bryllupsopplevelsen for deg og du kommer til å grue deg i lang tid framover, så er det på ingen måte verdt det! Og tviler sterkt på at søsteren din vil du skal gjennomgå dette heller!

Så si nei med god samvittighet du! Men takk samtidig for at du ble spurt, det er jo en ære også da, og det var jo veldig hyggelig at søsteren din ville ha nettopp DEG til oppleser :-)!

Skrevet

Prøver å sette meg inn i situasjonen til din søster, siden jeg også skal gifte meg snart..

Hvis jeg hadde spurt min søster (dersom jeg hadde det), og jeg i ettertid hadde fått vite at ho hadde gått og grua seg til det så hadde jeg blitt skuffa!

Jeg er veldig opptatt av at folk skal ikke grue seg til noe på en slik dag, og ville heller da at ho hadde sagt nei og forklart hvorfor..

Skrevet

ja.. kanskje jeg bare skal takke pent nei og forklare.. hun veit jo situasjonen fra før..

jeg orker ikke grue meg så lenge..

tusen takk for svar.. =)

Skrevet

Hva har man presten til??? La han få lese litt !!! : )

Skrevet

Jeg hadde sagt nei. Hun blir helt sikkert ikke skuffet. Hun kjenner deg og vet det er noe du ikke liker. Finner sikkert en som vil =0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...