*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 Noen som vet om en bra privat gyn i Oslo der man kan få time raskt? Vet om Oslo City legesenter, men vet ikke om det er bra der... Skulle gjerne hatt gu og innvendig ul, og kanskje fått en resept på pergo før sommerferien begynner..
Mamma snart :) Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 Volvat og Byporten legesenter er kjempe bra. Vært på begge stedene. Der tar de Ul innvendig ul osv. Anbefaler virkelig Christine Meidell. Hun er gynekolog og spesialist på fødselsprob og infertililitet.
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. juni 2008 Tusen takk for svar! Jobber Christine Meidell på Volvat eller Byporten? Fikk du time fort?
Dotten Skrevet 10. juni 2008 #4 Skrevet 10. juni 2008 Hei! Jeg ble anbefalt Balderklinikken (ved Tinghuset) av ei her inne (kun ei dame som er gynokolog der så skriver ikke noe navn her). Hun var bare helt toppers. Følte meg så godt tatt vare på. Hun hadde innvendig ul, og fikk tatt en grundig sjekk. Ellers så skrev hun ut Pergo før jeg fikk spurt! Var da i min 18. pp. Anbefales på det sterkeste!! Koster 800,- så litt dyrt, men vel anvendte penger Lykke til!
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. juni 2008 Tusen takk for svar!!! Var det lang ventetid der? Har mannen din sjekket svømmerne sine? Det har ikke min skjønner du, så jeg lurer på om jeg kan få pergo fordet..
Dotten Skrevet 10. juni 2008 #6 Skrevet 10. juni 2008 Nei. Fikk time veldig fort. (Kunne få bare på få dager, men jeg ventet på lønn... he, he, så jeg ventet vel ei ukes tid). Min har heller ikke sjekket svømmerene sine, men siden vi hadde ei jente på 2,5 år, så KAN vi jo bli gravide... Eller kunnen i hvert fall Men det er lov å ta en hvit løgn å si ja... for så å sjekke dem senere, men prøv deg på en Pergokur først.... om du skulle trenge flere, så er det jo bare å sjekke svømmerene hans i mellomtiden! OG jeg fikk Pergo (uten å spørre som sagt) selv om jeg har påvist el (blodprøve og innvendig ul), pluss stabil syklus, noe jeg alltid har hatt! Hun damen var bare super! Lykke til!
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 10. juni 2008 Tusen takk! Det høres jo kjeempebra ut! Jeg vil dit! Håper hun gir meg pergo uten å spørre og;) Har du et telefonnummer dit?
Dotten Skrevet 10. juni 2008 #9 Skrevet 10. juni 2008 Ok. Flott. Lykke til. Og hun gav meg Pergo for å gi det et lite puff som hun sa. Nå er jeg jo i min 24. pp, så jeg tror sambo må til pers å sjekke svømmerene sine, for Pergo hjalp ikke meg dessverre. Skal ta en kur til nå, men tror ikke det hjelper. Er nok ikke meg det står på.... men kan ikke skjønne vi har blitt "sterile" på bare et par år??
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 10. juni 2008 Uff, i 24 pp!! Stakkars dere! Håper den kuren du skal ta nå hjelper, du fortjener virkelig å få en spire i magen nå Er jo veldig merkelig at dere kan ha blitt "sterile" på noen år. Jeg har lest flere steder om menn som får en skikkelig antibitikakur fordi de har en infeksjon som ødelegger for svømmerne. Kan jo hende at det har skjedd samboern din. Synes han at det er ok å levere prøve da? Tenkt noe på prøverør? Begynner å håpe at vi skal bli henvist til ivf jeg, er så lei av å ikke få det til:( Ringte nå og fikk time klokka 13 i morgen, jippi! Nå er jeg spent:)
Dotten Skrevet 10. juni 2008 #11 Skrevet 10. juni 2008 Huff ja. ... He, he. Litt lei. Begynner å tenke på ivf (prøverør eller hva det heter) jeg også. Men litt trist, siden vi har klart det én gang før uten problem. Men, men. Vi begynner jo å dra på åra også jeg og sambo... he, he. Han har nettopp gått på en antibiotikakur (eller et par mnd siden), men den var vel ikke supersterk akkurat. Har hørt akkurat det samme jeg også og håpet jo. Men den kuren var for noe annet, men den ga nok ikke svømmerene et ekstra puff ser det ut til. Han synes ikke det er ok å levere prøve, så det må nok en del overtalelse til. Men hva er så ille med å levere en kopp, opp i mot oss som tross alt må ligge der å vise frem ALT He, he. Så flott du fikk time så snart. Anne S. er ei snill dame. Den andre kuren jeg skal ha nå, ringte jeg bare etter (Går du inn på www. balderklinikken.no så kan du se et bildet av henne. Gå inn på linken personale). Lykke til!
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #12 Skrevet 10. juni 2008 Skjønner godt at det er trist når dere har klart det en gang før. Kjenner en som er nesten 10 år eldre enn deg som akkurat ble mamma, og de klarte det uten hjelp. Så det er ikke sikkert at alderen deres er noen hindring enda;) Brukte dere lang tid på snuppa da? Så bilder av henne på profilen din, så utrooolig nydelig hun er!! Det tar jo tre mnd for svømmerne å bli "ferdigutviklet", så kanskje det er akkurat denne mnd eller neste som klaffer siden han har vært på antibiotikakur! Det hadde jo vært supert! Så irriterende at han ikke synes det er ok, men det er på en måte godt å høre at det ikke bare er jeg som har en vrien samboer, hehe. Håper du får til å overtale han snart da! Skjønner ikke hvorfor de skal være så kranglete, er mye verre det vi må gjennom ja, hehe! Men så vidt jeg har skjønt så er det en skikkelig knekk på manndommen deres hvis svømmerne ikke funker. Men de funker jo ikke noe bedre om de ikke leverer sædprøve. Mannfolk er litt merkelige innimellom;) Så godt å høre at un er snill, hun ser veldig koselig ut på bildet. Er jo supert at du bare kunne ringe etter den andre kuren. Går du på enkel, dobbel eller trippel kur? Tusen takk! Lykke til med den kuren du skal ha nå!
Dotten Skrevet 11. juni 2008 #13 Skrevet 11. juni 2008 Hei! Takk for det. Er jo veldig fornøyd med snuppa selv også He, he. Nei, føler jo ikke akkurat alderen på kroppen, og kan nok fortsatt "lyve" på alderen min.. i riktig retning He, he. Den evige 29 år vet du! Samme med sambo.... om ikke han kan si at han er 29 da... Fnis.Håper du har rett ang. antibiotikakuren Oj. Blir en spennende dag for deg i dag da! Hååååper du får Pergo uten noe tull! Om ikke føler jeg at jeg har lurt deg til gu-dama...Snufs. Men, tror ikke det blir noe problem altså. Alle jeg vet om som har vært der, har vært svært fornøyd! Lykke til! Mannfolk er mannfolk. Ikke mye som skal til før de føler at manndommen deres er truet He, he. Men om han vil ha en baby til, så må han bare trå til han også. Det er faktisk han som maser mest Men det er jo hyggelig da. Jeg vil jo også ha en liten til. Og ikke minst at snuppa skal få et søsken! Ellers har jeg hittil bare hatt en enkelkur, og skal ha en enkel kur som jeg starter på i dag Siden alt er ok ang. el, så har jeg ikke spurt om dobbelkur....! Masse lykke til i dag!! Klem
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #14 Skrevet 11. juni 2008 Hei igjen! Ja det skjønner jeg! Hehe Hehe, den evige 29 år ja;) Er jo bra at dere begge kan "lyve" på alderen i riktig retning, hehe. Da har nok ikke alderen deres noe å si for om dere blir gravide eller ikke;) Jeg og sambo er jo i "den ideelle" perioden å få barn, men får det ikke til fordet:P Krysser fingrene for at antibitokakuren gjør susen! Hvis ikke kan det jo hende at han får noe sterkere antibiotika hvis han leverer prøve. Kjempespennende dag i dag ja, gleder meg veldig! Om halvannen time er jeg der:) Hååååper jeg får pergo jeg og. Men om jeg ikke får det må du absolutt ikke føle at du har lurt meg dit. Jeg er bare kjempeglad for at du anbefalte et sted hvor jeg fikk time så raskt, og det er jo ikke bortkasta selv om jeg ikke får pergo:) Får jeg det ikke så må jo bare sambo levere prøve hvis han vil bli pappa. Tror jeg kommer til å bli veldig fornøyd! Tusen takk! Hehe, ja mannfolk er ganske sårbare selv om de leker tøffe:P Men de må jo bare trå til hvis de vil ha en baby. Så utrolig koselig at det er han som maser mest da! Skjønner godt at dere vil ha et lite søsken til snuppa:) Sambo maser ganske mye nå han og. Men for noen mnd siden var det utenkelig at han skulle ønske at jeg fikk pergo, da ville han klare det selv. Men nå er han helt gira på at jeg skal få det, så vi er på riktig vei;) Nei er nok ikke vits å få dobbeltkur hvis man har EL fra før. I følge tempene mine så har jeg det, men håper nesten at jeg ikke har hatt EL denne pp´n, for da får jeg nok pergo uansett;) Fikk du bare 2 kurer, eller kan du ringe å få fler? Tuusen takk!! Klem
Dotten Skrevet 11. juni 2008 #15 Skrevet 11. juni 2008 Oj... nå er det bare en time igjen til du skal dit He, he. Er veldig travel for øyeblikket så jeg svarer litt kort... Jeg fikk en kur i jan/feb da jeg var der. Så ventet jeg et par pp-er før jeg ringte.... og fikk en enkel kur med en gang, men sløve meg har ikke hentet det ut, så jeg håper ikke resepten er "for gammel"... Så det betyr vel kanskje at jeg ikke stresser så fælt. Har hatt den liggende i 2-3 mnd.. så på tide å hente det ut Har liksom ikke husket på det, før jeg har vært på dag 4-5, og i følge henne skal jeg begynne på dag 3....! Men der er jeg i dag, og skal på apoteket etterpå Lykke til!!
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #16 Skrevet 11. juni 2008 Hei:) Nå har jeg kommet hjem, og gjett hva jeg holder i hånda!!? En pakke med pergo!!!!!:-D Er så utroolig glad jeg nå. Tusen millioooner ganger takk for at du anbefalte meg henne! Hun var så utrolig snill og forsåelsesfull, og vi snakket lenge om tankene mine rundt prøvingen og alle bekymringene mine. Hun sa at alt så helt perfekt ut, og siden jeg har blitt gravid en gang før kommer jeg til å bli det igjen. Hun trodde også at jeg kom til å bli gravid i løpet av sommeren, og kunne så og si garantere at jeg ble gravid innen et år:) Føler meg så sinnsykt letta jeg nå! Jeg fikk bare en kur meg pergo (den varer jo to sykluser), fordi hun ikke ville utsette meg for alt for mye hormoner uten at sambo hadde sjekket seg. Men er storfornøyd med at jeg i det heletatt fikk én kur jeg! Hun sa også til meg at jeg måtte begynne på dag 3, så skulle man ha sex annenhver dag fra dag 11 til 20. Jeg spurte om det var mulig å begynne på dag 4, og det gikk også helt fint. Så tror ikke det gjør noe at du begynner i dag:) Masse lykke til! Hadde vært hyggelig å følge hverandre framover, kanskje vi snart har en pergospire i magen begge to! Tuuusen takk igjen!! Klem
Dotten Skrevet 12. juni 2008 #17 Skrevet 12. juni 2008 Hei! Oj, sååååå bra, både at du likte henne OG at du fikk Pergo Supert! Kjørte tilfeldigvis forbi omtrent akkurat kl. 1300 i går, (da jeg tittet på klokka). Skulle til Universitetsgata som ligger like ved, og da tenkte jeg på at NÅ var du der inne, og håpet det gikk bra. He, he. Blir litt engasjert for folk man ikke kjenner gitt Vi får hååååpe at Pergo gjør susen for dere altså. Håper jo også at det kanskje skjer noe for oss også denne pp-en, men har nok ikke helt de største forhåpningene Vi må gjerne følge hverandre her inne. Jeg henger nå her inne i hvert fall såpass lenge som til at jeg ev. blir gravid. Har jo vært her leeeeeenge nå, og håper jo jeg kan hoppe over til 1. tri snart... men, tiden vil vise Masse lykke til til dere altså. Husk at du kan få litt hodepine og svimmelhet o.l. av Pergoen, men ikke verre enn at du overlever He, he. Jeg er alltid plaget av dette rundt tr, så for meg vet jeg ikke om det var som vanlig eller bivirkninger! Ha en toppers dag! Klem
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #18 Skrevet 12. juni 2008 Jaa, jeg er såååå fornøyd!! Hvis vi må i gang med full utredning, så skal jeg ihvertfall gå til henne! Absolutt verdt pengene:) Så utrolig koselig at du kjørte forbi og tenkte på meg!! Hehe, ja man blir ganske engasjert for folk man ikke kjenner ja, det er så koselig med bim;) Håper sååååå masse at du blir gravid nå! Krysser ALT jeg har for deg!! Prøv og tenk positive tanker, kanskje det er akkurat det som skal til for at det klaffer;) Men det er ikke lett å være optimistisk. Så koselig at vi kan følge hverandre! Du har vært her mer enn lenge nok nå, så håper at du hopper over på 1. tri snart! Hadde vært koselig om vi kom inn på samme terminforum, kanskje marsforumet? Tusen takk, masse lykke til til dere og. Supert at du sa ifra om bivirkningene, så blir jeg ikke redd hvis det skjer. Kommer bivirkningene de dagene man går på pergoen eller senere? Ha en toppers dag du og! Klem
Truseprinsesse Skrevet 12. juni 2008 #19 Skrevet 12. juni 2008 Kan man dra på tidlig UL på Balderklinikken?
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #20 Skrevet 12. juni 2008 Det kan man heelt sikkert! De tok jo innvendig ul der. Ring og hør:D Anbefaler virkelig hun dama!
Dotten Skrevet 13. juni 2008 #21 Skrevet 13. juni 2008 Jeg vet ikke sikkert, men vil tro at bivirkningene kan komme mens du tar tablettene, og kanskje noen dager etterpå. Siden jeg ofte har hodepine under tr, så kan jeg ikke si sikkert at jeg hadde bivirkninger, men kan ikke huske at jeg var plaget etter at jeg var ferdig med de 5 tablettene! He, he. Håper vi kan hoppe sammen over til 1. tri ja Gøy å følge hverandre! Håper det lykkes for dere også nå. Du henger jo ikke så veldig langt etter meg når det kommer til antall pp-er!! Er ellers veldig glad du er fornøyd med damen! Hun er så rolig og avbalansert, tar seg god tid, og du føler ikke en falsk omtanke synes jeg Du bør lese pakningsvedlegget sånn for sikkerhetsskyld, men det står vel ikke så veldig mye mer enn bivirkninger o.l. En annen "bivirkning" kan være flerlinger, men dette er ikke hyppig. Så ikke bli skremt om det pluselig skulle bli to i magen din. Pergoen kan nemlig gjøre sånn at flere egg slippes likt! Ha en riktig god helg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå