Gulljnta Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 Jobber med eldre mennesker, og når jeg f.eks skal dusje noen og det blir varmt og klamt på badet blir jeg kjempekvalm, føler jeg må kaste opp og blir utrolig svimmel. Det samme skjer når jeg må stå lenge rett opp ned, f.eks i kø. Det går over når jeg kommer meg ut i frisk luft og får sette meg ned. Noen som har opplevd dette og vet om det har med blodtrykket å gjøre? Var noen som sa det kunne være det.. Har forresten hatt litt lavt blodtrykk i det siste.
umpa lumpa Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 Jeg har også hatt slike anfall i lignende situasjoner, har funnet ut at det har blitt verre i perioder hvor jeg har lavt jernnivå. Ellers er vel blodtrykksfall ganske vanlig når en er gravid?
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 9. juni 2008 #3 Skrevet 9. juni 2008 Jepp, sliter med lavt blodtrykk til vanlig og enda lavere som gravid så dette er daglig kost for meg. Kan ikke sminke meg eller skrelle poteter engang uten å ha en stol tilgjengelig ellers sier det pang i bakken:) Kan heller ikke stå i kø eller gå i lengre tid, må da sette meg ned. Ufattelig slitsomt, og ikke minst skummelt og besvime så ofte. Sist gang besvimte jeg til og med sittende et par ganger. Vært inne til flere sjekker men finner ikke andre grunner enn lavt blodtrykk. Har blitt mye bedre bare dager etter fødsel med begge. Men har fått beskjed om at dette ikke er farlig, så lenge jeg ikke faller og skader meg da:)
Gulljnta Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. juni 2008 Ja tror det er ganske vanlig med blodtrykksfall. Men det er så grusomt når dette skjer på jobben, kan ikke akkurat storme ut fra gamle folk som ikke klarer å reise seg selv osv.. Håper det går over hvertfall.
Gulljnta Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. juni 2008 Huff det hørtest ikke godt ut NuttaMi*nr3 er en GUTT:) ! Er ikke så ille for meg da, heldigvis. Hvordan holder du ut med det? Godt at det går over etter fødsel, ikke bra å ha det slik med en liten i hus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå