Gjest Skrevet 9. juni 2008 #3 Skrevet 9. juni 2008 ved det ikke, men vi forstår det helt sikkert ikke!! :-)
Expat Skrevet 9. juni 2008 #4 Skrevet 9. juni 2008 Nei, ikke egentlig? Det er jo veldig sånn gammelnorsk, egentlig. Ikke no problem å forstå dem om du forstår språket... (Om du kunne ha lest det, kan du forstå det de sier, liks. Ikke sånn med dansk.)
Expat Skrevet 9. juni 2008 #5 Skrevet 9. juni 2008 Og så gynger liksom islandsk mer og har brå vendinger i lyden.
Northernlights Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 9. juni 2008 Jeg ringte kanskje feil,da?? "dett e den telfonsvarer ......" høres det omtrent sånn ut?
Sånn kan det gå Skrevet 9. juni 2008 #7 Skrevet 9. juni 2008 Nei. Þetta er símsvari.... Men det kunne jo være at de du ringte til hadde dansk på telefonsvareren. Om de ofte får telefoner fra skandinavia f.eks...
Northernlights Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 9. juni 2008 Ok, da var det dansk tlf svarer ;o) Takk. Jeg er nemlig helt sikker på at jeg ringte rett nummer..
Musemor med tre søte små Skrevet 9. juni 2008 #9 Skrevet 9. juni 2008 Islandsk høres ikke dansk ut, men islendingene lærer dansk på skoles, så dersom de der du ringte pleier å få mange nordiske innringere, er det naturlig om de hadde lest inn svareren på dansk
Expat Skrevet 9. juni 2008 #10 Skrevet 9. juni 2008 Nå må du huske at alle på island lærer dansk da! Og mange bruker det på telefonsvareren om de venter telefoner fra skandinaver!
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 9. juni 2008 #12 Skrevet 9. juni 2008 Hvis folk ikke gjetter at jeg snakker islandsk med moren min, så gjetter de enten nederlandsk eller finsk. Aldri fått dansk, men jeg har fått svensk en gang. Lærer jo dansk på skolen der, men når islendingene snakker dansk har de ikke med sånn potet i halsen, så høres ut som norsk med danske ord!
Sånn kan det gå Skrevet 9. juni 2008 #13 Skrevet 9. juni 2008 Finsk og nederlandsk er gjengangere når folk gjetter på oss også ja, spesielt finsk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå