Prinsesse vilikke... Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 Dattera mi er forkjølet, og ga henne derfor en t-skje hostesaft som har stått til oppbevaring i kjøleskap. Først etterpå leste jeg at det stod at den "må ikke oppbevares i kjøleskap grunnet utfelling" Er det farlig? Kjenner jeg blir litt nervøs nå...
Storken1979 Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 OVERHODET ikke farlig. Grunnen til at det står på flasken er at mange hostesaftingredienser er tungt løselige, og vil derfor felle ut ved avkjling (tenk på sukker i teen). Det er er ikke konserveringsmidlet som felles ut, det er virkestoffene i hostesafta, derfor er det eneste du risikerer at hostesafta har dårligere effekt evt smaker annerledes. Neste gang les på flaska :-). Er nesten ingenting du kjøper på apoteket som skal oppbevares kaldt! Kjenner flere som jeg har oppdaget pælmer alt av medisiner rett inn i kjøleskapet uten å sjekke først!
Prinsesse vilikke... Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. juni 2008 Tusen tusen takk for et godt svar. Nå er jeg rolig:) Aldri kjøleskap igjen;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå