Gå til innhold

Når kan man regne med å få satt i gang fødselen v/ overtid??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har termin om 4 dager, og fikk beskjed om å ringe legen min dersom jeg gikk 3 dager over uten å føde, så skulle han bestille time på sykehuset til overtidskontroll eller hva det var. Noen som vet hva de gjør på en slik kontrolltime? Sjekker hvor moden jeg er, men hva mer? Kan de sette i gang der og da dersom jeg er moden og ønsker det? Eller må jeg tilbake, få en ny avtale, dersom de skal gjøre det? Orker ikke tanken på å kansjke skulle gå 14 15 16 dager over termin før jeg kan bli satt i gang... Er så lei av å vente nå at jeg får ikke sove om natta, er så rastløs!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 3 dager over termin i dag, jordmor henviste meg til overtidsvurdering i går. Jeg trodde da at jeg kom til å få time "straks", men virker ikke som om jeg får time før uti neste uke! Dvs bare noen dager før jeg er to uker på overtid..

Det var ikke vanlig at en ble satt igang på overtidsvurderingen, en får visstnok ny time for igangsetting. (Som oftest tidlig på dagen)

 

Jeg er som deg VELDIG lei av å vente!! Så håper det skjer noe iløpet av denne uka....... Har såå lite lyst å gå 14 dager over og SÅ bli satt igang. Men men =) Er ganske sikkert mamma innen neste helg, så er jo ikke lenge til uansett!

 

Lykke til videre! Plutselig kan ting skje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed av jordmor at om jeg går over får jeg overtidskontroll dag 12 etter termin og evt igangsetting på dag 14.... Det er rutinen her i stavanger iallefall.. Men det er nok forskjellig fra sted til sted så sjekk med din jordmor/sykehus hva som er rutinen der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...