*ramona Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 Var hos jordmor i dag, 23+2, og ligger langt over normalen. Kjenner beibi sparke helt opp i ribbena allerede. Kommer jeg til å få en kjempebaby? hehe
bezzy Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 kva er måle ditt da, eg har termin 23okt, og sf målet mitt er no 22cm, men dette var for ei veke sidan so har sikkert vokse litt til. Jormor sa at eg låg litt over gjennomsnitte, men detta har ingenting me str på babyen å gjere, men kor han ligg trur eg...men eg er ingen ekspert:)
*ramona Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. juni 2008 Tror det var 26 cm. Jordmora kjente hodet til baby helt nede i bekkenet, og jeg kjenner at hun sparker helt opp til ribbenet på høyre side. Så jordmora mente det kommer til å bli trangt etterhvert.
bezzy Skrevet 9. juni 2008 #4 Skrevet 9. juni 2008 trur det er heilt normalt, men hode heilt nede i bekkenet??er de normalt?
*ramona Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. juni 2008 Hehe, vet ikke om det er helt nede i bekkenet, men hun kjente det helt nederst foran om du skjønner hva jeg mener..
tvillinger i oktober Skrevet 9. juni 2008 #6 Skrevet 9. juni 2008 i uke 21 var mitt SF-mål 32 cm... nå går jeg i min uke 24 og skal til legen på fredag, så det skal bli spennende å se hvor mye det er då :-) jeg venter to gutter
bezzy Skrevet 9. juni 2008 #7 Skrevet 9. juni 2008 ååå ja det er sikkert normalt, men ikkje nede i bekkenet!!!:)hehe åj 32!!! da snakker vi høgt sfmål:)men babyen var den noko større enn normalt ved fødsel??
Lillepusen-78 Skrevet 9. juni 2008 #8 Skrevet 9. juni 2008 Jeg har hatt høye mål i hele svangerskapet, flere ruter over det grønne feltet.... Var på UL i uke 25, og da var babyen akkurat så stor som han skulle... Så trenger ikke være størrelsen på barnet det kommer av. Jordmor har sagt at det kommer an på hvordan man bærer det, jeg er feks ikke så lang i overkropen, så det kan visst også spille inn.
Lotta med novembergutt Skrevet 10. juni 2008 #9 Skrevet 10. juni 2008 SF målet mitt er på 20 i uke 20, altså 19+2. Redd jeg skal få en kjempebaby jeg også
temine Skrevet 10. juni 2008 #10 Skrevet 10. juni 2008 Jeg er 21+3 i dag, og målte mitt selv nå. Helt oppe på 23 cm jeg og, så det er over normalen ja. Skal til jordmor i morgen da, hun er sikkert flinkere til å måle enn meg, men jeg målte riktig selv sist svangerskap, så helt ikke kan det ikke være. Sist lå jeg akkurat på den rød streken hele tiden. Nå har jeg ligget langt over hele tiden...har kanskje med at det er barn nr to?? Gutten er ikke over normal størrelse i alle fall. Er på ultralyd til stadighet, så det vet jeg ganske sikkert.
lin76 Skrevet 10. juni 2008 #11 Skrevet 10. juni 2008 SF-målet varierer litt etter kven som tek det. Då eg var hos legen i veke 20, hamna eg midt på den røde streken (17cm, trur eg det var). Tre-fire dagar etter var eg hos jordmor, og ho målte det til 24cm(!), dvs langt over det skraverte normalfeltet. Livmora hadde sjølvsagt ikkje vakse 7cm på under ei veke - dei bare måla forskjellig. Og ifølge jordmora mi seier ikkje SF-målet noko om babyen blir stor eller liten - men det veit eg ikkje så mykje om...
nr.4 i oktober Skrevet 10. juni 2008 #12 Skrevet 10. juni 2008 Nei sf-målet har ikke noe med selve størrelsen på babyen å gjøre nei.. Med mine to første hadde jeg sf-mål akkurat på gjennomsnittstreken, men barna var begge under 3 kilo i størrelsen da de ble født (begge førdt 4 og 3 uker før termin.) Nummer 3 lå litt under gjennomsnittslinja, men hun veide nesten 4 kilo da hun ble født.. I dag var jeg på kontroll (uke 21+1) og fikk målt, og jeg ligger nå litt over gjennomsnittskurven. Tror uansett at babyen vil være helt normal i størrelsen når hun blir født (var på u.l for 2 uker siden og da var hun helt gjennomsnittlig, og mindre enn det storesøsteren var.). Så det målet kommer mye an på hvordan livmor/morkake er plassert etc, din kroppsfasong, samt hvordan man bærer babyen inni kroppen. Altfor tidlig å engste seg for om babyen er stor nå, sånt ser man ikke før nærmere fødsel.
AO3 Skrevet 10. juni 2008 #13 Skrevet 10. juni 2008 20+5, SF-mål på 23. Noe det "skal" være i uke 26... Skyhøyt over det grønne feltet! Jaja, får se hva som kommer ut etterhvert. Det er kun normalt store barn på begge sider av familien, så jeg satser på at det blir slik hos meg også. Mors tre lå alle rundt 3500, og svigermors tre lå rundt 3200.
Pysjen Skrevet 10. juni 2008 #14 Skrevet 10. juni 2008 Jeg ligger langt over det grønne feltet og gjort det hele veien. er nå 28 uker på vei. Lå godt over det grønne feltet i forrige svangerskap også. Trodde jeg ville få en kjempe baby men han veide 3370 ved fødsel så behøver ikke ha noen sammenheng det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå