Gå til innhold

Hjelp kan noen svare meg. Viktig!


monicasteen

Anbefalte innlegg

For 6 år siden fikk jeg verdens herligste jente. Med en eks samboer som var voldelig valgte jeg og flykte fra han mens det enda var håp om at fosteret ikke var skadet...

Nå min datter da var blitt 6 mnd gammel traff jeg det som skulle bli hennes pappa.

Nå har det seg sånn at vi gikk i fra hverandre for snart to år siden, men han har alltid hatt samvær annen hver uke altså 50/50. Dette er noe jeg virkelig beundrer han for, han forsørger henne på like linje som sin biologiske sønn vi fikk sammen 2 år etter jenta mi kom til verden.

Han vil betale bidrag for henne osv, osv.

Nå har det seg sånn at jeg virkelig skulle ønske at han kunne adoptere henne sånn at han står sterkere juridisk hvis noe skulle hende han. Men da uten og miste min del av foreldreretten. Hun har møtt sin biologiske far 1 gang, og han har retts ordre om og holde seg unna oss. Ikke ville hun vite hvem han var heller fordi som hun sa jeg har allerede en pappa jeg!

Hva kan jeg gjøre for å få dette til? Og hvem må jeg kontakte?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bufetat. Men med mindre hennes biologiske far går med på stebarnsadopsjonen stiller dere utrolig svakt, beklager å si det. Og det at dere ikke lenger er sammen svekker nok saken ytterligere. Men det går selvsagt an å kontakte dem og få en vurdering.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stiller jeg sterkere om den biologiske far i utgangs punktet nekte farskap og måtte hentes av lensmann for å få tatt de obligatoriske blodprøver? Samt ikke har noen som helst samvær med henne, ikke betaler sine bidrag og blir nå for tiden trekt i lønn for de siste 6 årene han ikke har betalt? Og for å ha kommet med reele trussler om å hente henne sånn at jeg ikke får se henne igjen, derfra retts orderen.

I papirene er det jeg som står som eneforsørger og har ikke delt foreldrerett i det hele tatt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dessevrre ikke at de tingene du nevner er av betydning. Biologi står veldig sterkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper, men det er fortsatt lite sannsynlig med mindre han samtykker til adopsjonen.

 

Ting du kan gjøre er å skrive en viljeserklæring om at datteren din skal bo hos sin stefar om noe skjer deg, be ham ordne et testamente som tilgodeser henne i den grad det er mulig etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tusen takk for kjempe tips, nå er ballen i gang her så da er det bare og krysse fingrene på at hennes stefar og jeg vinner denne kampen... Orker ikke tanken på at hun skal være hos en hun ikke kjenner og en jeg er redd for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...