Gå til innhold

jordbær: farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg spise jordbær???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk beskjed me jordmor da jeg gikk gravid i vår at jeg kunne spise jordbær så lenge det var veldig godt vasket!...

Skrevet

joho!! jeg ELSKER jordbær og brenner etter at polakkerene skal røske de opp av den norske jorda :)

Skrevet

Ja det vil jeg tro. Men ville nok ha skylt dem godt, da men har blitt advart om at det er farlig med katte avføring, i hvertfall de føste måndene av svangerskapet. Jeg har i hvertfall spist jordbær i år, og jeg er veldig forsiktig når jeg går gravid! Men alt som har vært i jorden skyller jeg godt!!

Mange sier at jordbær er veldig sterkt når man ammer, men man må egentlig se ann ungen, om de reagerer. Mi reagerte ikke på noe, men holdt meg unna løk og kål da, det var det eneste!Ellers så spiste jeg alt!

God sommer!

Skrevet

hmm.. er 4 uker på vei bare.... burde kanskje ikke spise så særlig? men.. jordbrene på åkeren utafor her (de som jeg kjøper i boden ved siden av) har "vokst opp" med duker over så ikke dyra skal ta de, så sjansen er vel liten for at det er kattemøkk der da? velvel.. jeg skurer de få jeg spiser :D så er jeg sikker! hehe

Skrevet

Vask dem godt - for å unngå toxoplasmose.

Dersom du har mye allergi i familien, kan du konsultere lege eller helsesøster om dette, da det kan fremkalle allergi hos barnet. Vi har ingen allergi i familien, så jeg spiste jordbær, jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...