Trønderpia Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 Hva vil dette egentlig si? Er det noen problemer i forbindelse med dette? Kan denne evt. flytte seg etter hvert, eller..? Vil jeg da kjenne sparkene svakere, eller mye senere ut i svangerskapet? Noen som kan hjelpe meg litt her..?
Gjest Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 At morkaken fester seg på fremsiden av livmoren, er helt vanlig. Det samme er tilfelle med meg denne gangen. Den vil ikke flytte seg, og du vil mest sannsynlig kjenne spark senere enn om den ikke lå der. Jeg kjente det fra uke 18-19 denne gangen, mens ved tidligere graviditeter har jeg kjent det ett par uker tidligere. Morkaken vil være som en støtdemper, så det er helt normalt. Etterhvert vil sparkene til babyen bli så sterke at du kjenner bevegelsene godt likevel. Jeg er nå i uke 28 og kjenner godt spark og bevegelser der inne
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 9. juni 2008 #3 Skrevet 9. juni 2008 Jeg har morkaken foran, men kjente likevel liv daglig fra uke 16, så dette er individuelt. Men som Smugs sier vil du uansett kjenne liv etterhvert:-) Det har ingenting å si om morkaken ligger foran, du kan føde på vanlig vis. Den eneste morkakeplasseringen som er et problem, er dersom den ligger foran utgangen. Da kan man ikke føde vaginalt, da store blødninger kan forekomme. (Men dersom man har denne plasseringen ved ultralyd kan det likevel endre seg til fødselen, da livmoren vokser, kan også morkaken dras opp).
Trønderpia Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. juni 2008 Ok, det var fint å høre! Da er det bare å vente på kjenne noe som rører seg der inne. Er. 15+6 i dag, og håper det ikke er alt for lenge til :0) Magen strutter ut allerede, så ble vanskeligere å skjule dette lenge. Trodde ikke den skulle komme før mye senere jeg, men kan jo kanskje ha noe å si at jeg forholdsvis lita og tynn, og at det derfor vises veldig godt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå