Gå til innhold

babyens puls


sistekanutt

Anbefalte innlegg

er så mange rundt oss som tipper hvilke kjønn babyen har.. har valgt å ikke vite det, men er da nyskjerrig også.. :)

 

har hørt og lest at hjerteslaga kan avsløre kjønnet...

så dere som vet hva dere får.. hva ligger babyens puls/hjerteslag pr min på??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

den lille i magen her, ligger mellom 144 og 150, og jordmor pekte på pung og penis på UL. Men tror denne pulsen egentlig tilsier jente. så det blir spennende å se:) Selv om jeg blir veeeeldig overraska om det viser seg å være jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at hjerteslag over 140 er jente og at gutter ofte ligger på 120-130. Det stemmer vist veldig ofte. (men ikke alltid)

 

Jeg ligger på 140-160, har en veldig sterk følelse av jente, men vi vet ikke. Blir spennende å se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mooby21.juli:)

Jeg får gutt, og når jeg var på registrering på fredag, så var hjerteslagene på 130-134 hele den halvtimen jeg lå der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også fått beskjed om jente, 95%sikkert på 3d ultralyd i uke 23. Her ligger også hjerteslagene mellom 145 og 150. Men klarer ikke å tro helt at det er jente. Var helt sikker på at det var gutt før 3d`n, og selv om legen var såååå sikker er ikke jeg overbevist før hun kommer ut. Hadde selvfølgelig vært veldig praktisk, da vi har jente fra før med bursdag i dag. Så alle klærne er i " riktig " farge og til rett årstid. Er ikke så lenge igjen så vi får snart svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi vet heller ikke, så har også syns det er morsomt å spekulere ved å se på pulsen...

Har hørt at mellom 120-140 er det gutt, og 140-160 er det jente, men har også hørt at dette kun gjelder rett før fødsel...

 

Vår baby har hatt rundt 150 hele tiden, men på forrige kontroll var det plutselig 138, så kanskje det er en gutt allikevel??

 

Så, dersom du skal prøve å gjette kjønnet ut i fra hjertelyden, så tror jeg ikke du kan gjøre dette før sånn én uke eller noe før fødselen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ får gutt, og pulsn har logge på 150 hver gang. Så æ stola ikkje heelt på den der teorien der.. For jentn skal jo liksom ha kjappar puls en guttan, så kan jo ikkje stemme... Tror d e veeldi individuelt.. Men æ har heller trua på den andre myta om at vess man e mye kvalm i begynnelsen så bli d jenta. Ingen a de æ kjenn som har fått gutt har vært kvalm, men e sikkert store variasjona der og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tror ikke det finnes noen absolutte regler på det der. Jeg var kvalm omtrent de første 5 mnd, og på kontrollene har pulsen vært alt fra 136- 144. Vi har fått beskjed om at det er gutt på to ultralyder, så regner med det stemmer. Har også to venninner som var kvalme omtrent like lenge. Hun ene fikk en gutt, hun andre en jente. Tror ikke helt på disse kjerringrådene ang gutt eller jente. Det er nok like indiviuelt som alt annet i forhold til svangerskap, fødsel og den nye verdensborgeren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gutt fra før og pulsen hans lå hver gang på ca 160, venter jente denne gangen og pulsen ligger nå fast på 130-134 på hver kontroll.

Det stemmer ihvertfall ikke med meg :-) Det er "bare" 11 dager igjen til termin så da vil det vise seg om det blir ei jente eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...