togutter-08og10 Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 Syns det ser så lite ut, og hører jo stadig vekk om folk som får babyer på 52 cm. Blir str 50 for lite da? Føler liksom at jeg må ha noe i str 50 da og siden det må vaskes før bruk kan man jo ikke bytte det om man får en større unge. Hva gjør dere andre?
L@boline Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 Det er ingen vits i å kjøpe noe serlig tøy i str. 50. Kjøp heller litt i str. 56. Babyen hopper ganske fort over til str. 60
skatten kom i mai :) Skrevet 9. juni 2008 #3 Skrevet 9. juni 2008 vi kjøpte ikke så fryktelig mye i str 50 hadde vel ca 4 forskjellige antrekk i str 50..men når småen kom nå forrige uke så såg vi jo det at han svømmer i klær større en str 50 så vi dro ut å handla litt til.. kommer nok til å bli brukt her en stund til..småen var 50 cm og 3316 gr.. hadde kjøpt inn litt slik at du har de første dagene så kan du heller kjøpe mer senere.. det er jo litt kjekt at han slipper å svømme i klærne sine..
togutter-08og10 Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. juni 2008 Jeg har 4 antrekk i str 50, pluss noen løse bodyer, mulig dette holder da. Termin er jo midt i juli og da trenger han jo ikke så mye tøy.
PyttPytt Skrevet 9. juni 2008 #5 Skrevet 9. juni 2008 fikk høre på ekstra ultralyd at hu var liten, så vi kjøpte inn litt ja, var 48 cm når hu ble født, og er iferd med å vokse utav det først nå, 4 uker gammel..
Gjest Skrevet 9. juni 2008 #6 Skrevet 9. juni 2008 Man skal kunne bruke str 50 frem til ungen er 56 cm og det tar jo for de fleste noen uker ihvertfall, men kommer jo selvfölgelig ann paa hvor rultin h*n er osv.. Ville nok ha kjöpt litt i alle fall, men som det sies over her gaar det jo alltids ann aa kjöpe etter behov etterhvert ogsaa.
Glad-mamma:) Skrevet 9. juni 2008 #7 Skrevet 9. juni 2008 Sønnen min var 50 cm og 3 kg. Han passet i 50 i 2-3 uker. han la på seg ca 1,5 kg på den tida. I begynnelsen var 50 litt for stort. 56 badet han i, og det var helt uaktuellt å bruke. Nå var jo sønnen min ganske liten da, men jeg tror jeg ville hatt et par bodyer i 50 i hvertfall. Buksene synes jeg passet mye lenger enn 2-3 uker, så tror jeg satser på litt flere bukser i 50. Kjedelig å kjøpe for mye i små str., men det er kjedelig å bare ha for store klær også
Ladybug~N&E Skrevet 9. juni 2008 #8 Skrevet 9. juni 2008 man trenger ikke så forferdelig mye i 50 men de aller fleste normalstore babyer passer inn i 50 en stund. anbefaler at du har nok bodyer i denne str. jeg synes det er forferdelig med for store bodyer som er brettet opp her og der og krøller seg under det andre tøyet. gjør ingenting å brette opp bukser og gensere men jeg synes nå hvertfall at undertøyet bør passe akkurat til enhver tid. det holder nok med de 4antrekkene du har. men jeg hadde nok satset på ca. 6-8 bodyer i 50 jeg da. jeg hadde nok det dobbelte og fikk brukt alt sammen. han var 49cm da han blei født og sluttet med bodyene i str. 50 da han var 2mnd. da var han 5kilo og 57,5cm lang.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 9. juni 2008 #9 Skrevet 9. juni 2008 Jeg fikk ei helt normal snuppe på 3500g og 50 cm sist, og vi brukte str 50 i 6(!) uker. Før det svømte hun i 56, og det er jo ikke noe koselig i hele tatt. Så her blir det kjøpt inn i 50 denne gangen også :-)
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 9. juni 2008 #10 Skrevet 9. juni 2008 Jeg har nestenikke kjøpt det i det hele tatt. Vanskelig og vite hvor dtor babyen blir, så jeg lar det bli pappaen sin oppgave og reise og kjøpe det hvis det er behov for det mens jeg er på sykehuset. Dessuten så ar jeg hørt at man får som regel veldig mye klær i barselgaver, så papaen får ta de med seg hjem, og vaske, og ta demed tilbake på sykehuset før vi skal hjem... Det er min meng ihvertfall:)
pusi og lille pusi:) Skrevet 9. juni 2008 #11 Skrevet 9. juni 2008 har 5 bodya, 2 sett, å 4 bokse/thights å en nattdrakt... starte me d så får man se ka lillingen passe:)
togutter-08og10 Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #12 Skrevet 10. juni 2008 God ide og sende pappaen ut for å handle mer hvis babyen trenger det. Som jeg har lest her tidligere, butikene er jo åpne etter at barnet er født også (he he)
Gjest Skrevet 10. juni 2008 #13 Skrevet 10. juni 2008 Har ikke ett eneste plagg i str 50. Har fått barn på hhv 51 og 56 cm før, og de har begge gått rett inn i str 56 fra fødselen av.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 10. juni 2008 #14 Skrevet 10. juni 2008 Har ikke kjøpt et enest plagg i størrelse 50,kjøpt et par i 56 eller så har jeg kjøpt 62. Babyen skal være lite,hvis en kan bruke 50 lenge,men noen er jo mindre enn gjennomsnitte,andre større,det er jo slik en får et gjennonsnitt da. Tror jeg hadde kjøpt lite og så heller kjøpt mer,hvis det viser seg at barnet ikke er så stort.
Frida__ Skrevet 10. juni 2008 #15 Skrevet 10. juni 2008 Jeg har kun en dress i 50 som min mor kjøpte til første jenta mi. Passet nesten ikke på sykehuset engang, hun var 51 lang. Så her er det fra 56 og oppover. Det er forresten veldig koselig å tusle med vogn å handle synes jeg da, koselig å vise frem nurket sitt, så sparer handling til snuppa har kommet... Hvis hun kommer da:)
snart mor til 3 Skrevet 10. juni 2008 #16 Skrevet 10. juni 2008 Har kjøpt inn bitte litt..hehe...hadde noe lyseblått etter gutten vår, så har kjøpt inn noe rosa denne gangen så har vi uansett hva det blir for noe er ikke mye man trenger av den størrelsen,men kan være veldig greit å ha ja...vi brukte størrelse 50 i en del uker..og guttungen vår var 51 lang og 4kg tung...men det tok sin stund før han kunne gå opp i str ja.. så sammen med en del arveklær så er vi godt forberedt i alle størrelser, inkludert størrelse 50 De blir jo ikke slitt ut,så man har jo for framtidige barn og...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå