heldigesnart4barnsmamma Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 Når er det vanlig å få igjen mensen etter fødsel?? Veit det er individuelt, men nåken som har erfaring?? Har dåkke begynt å tenke på prevansjon?
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 Vet ikke.. Tror det har mye å gjøre med om man fullammer eller ikke. Dersom man fullammer tar det gjerne tid før mensen komme tilbake. Men man vet aldri når det blir, så da er det lurt å bruke prevensjon. Jeg har ikke begynt å tenke på det enda, men vet at p-piller ikke bør brukes når man ammer. Hva har du tenkt på da? :-)
heldigesnart4barnsmamma Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. juni 2008 Dette er første gangen så er veldig usikker... veit at mange bruker minipillen, men likar ikkje tanken på alle stadige småblødningane so følger med...
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 9. juni 2008 #4 Skrevet 9. juni 2008 Nei, også må den jo tas til veldig nøyaktig klokkeslett for at den skal være sikker. Det er nok ikke noe for meg... Spiral kan jo være et alternativ, men er ikke så sikker på om jeg ønsker det. Den må isåfall ventes med å settes inn til tre måneder etter fødsel.
heldigesnart4barnsmamma Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. juni 2008 Veldig lett å gløyme dissa pillene...hehe... det skulle tatt seg ut ;o) Jo kanskje spiral er tingen.. får snakke med lege om det etter fødsel... hadde vore kjekt å høyre erfaringar ifrå fleire..
Ompalompa Skrevet 9. juni 2008 #6 Skrevet 9. juni 2008 Med nr. 1 fikk jeg satt inn hormonspiral 6 uker etter fødsel eller noe sånt. Og fordelen med hormonspiralen er jo at mange (inkl. meg) ikke har mens i det hele tatt så lenge den sitter inne - det er deilig det!
bezzy Skrevet 9. juni 2008 #7 Skrevet 9. juni 2008 uff det ha eg ikkje tenkt på enno..må no få prinsen før eg tenker på prevensjonsmiddel, men satser på p-piller her sånn fort tenkt:)
Storken1979 Skrevet 9. juni 2008 #8 Skrevet 9. juni 2008 Minipiller er ikke så avhengige av tiden du tar de på som de en gang var. feks har cerazette 36 timer slingringsmonn tror jeg- det samme som vanlige kobinasjons p-piller. Smøblødninger er en bivirkning hos noe, det stemmer det, andre får bivirkninger i form av blødningen aldri kommer i det hele tatt. Noen får ingen bivirkninger. Du burde starte med prevensjon med en gang du gjenopptar sexlivet, uansett om du har fått menstruasjon eller fullammer. Ei jeg kjenner ble gravid 5mnd etter fødselen og hun fullammet.
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 9. juni 2008 #9 Skrevet 9. juni 2008 Jeg fikk tilbake mensen etter ca 2 mnd,hvis jeg ikke husker helt feil Litt kjipt å få den tilbake så fort egentlig..menmen.. er veldig individuelt. Ang prevensjon,så skal jeg sette inn kobberspiral etter fødselen. Har tidligere brukt p-piller(cerazette og yasmin), og tåler virkelig ikke hormonene! Blir ei heks...=/ så da velger jeg å prøve kobberspiral.
ChellBell - har født! Skrevet 9. juni 2008 #10 Skrevet 9. juni 2008 Jeg har lurt litt på det jeg også.. Jeg regner med at den begynner med en gang etter fødselen så jeg må passe på å starte med p-piller ganske kjapt etterpå.
Budeia og lillegutt Skrevet 9. juni 2008 #11 Skrevet 9. juni 2008 Jeg skal sette p-sprøyta tenker jeg. Har gått på den før, og må si det er særdeles behagelig å slippe både mens og pilletid-jag. Er ikke så god på det å huske å ta disse pillene
temine Skrevet 9. juni 2008 #12 Skrevet 9. juni 2008 Jeg begynte på cerazette etter fødsel. Måtte ikke ta de til samme tid hver dag, det var som med vanlige p-piller. Fikk ingen blødnig før 1,5 år etter fødsel. Da hadde jeg småblødninger i 2 uker, irriterende ja, men var kun truseinnleggmengde. Så hadde jeg ingen flere blødninger før jeg slutt apå pilla for å bli gravid igjen. Veldig godt fornøyd med den jeg altså Tror jeg kommer til å starte med den igjen, om jeg ikke går for spiral.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå