l@ksen Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 Skal kjøpe en liten feriegave til datteren før biltur til sørlandet i sommer, men hva er lurest å kjøpe - mp3-spiller eller iPod? Er heeelt grønn - vet IKKE hva som er hva eller hva som er best. Har fått med meg at noen (men hvilken?) må lades via PC...? Ikke så praktisk, kanskje... Vil ikke at dette skal koste en liten formue. Noen tips?
Silje og Vaniljebollene Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 Det finnes mange enkle, billige mp3-spillere som går på aaa-batterier. Jeg har en sånn, og syns den er veldig praktisk.
Gulosten™ Skrevet 9. juni 2008 #3 Skrevet 9. juni 2008 Hadde kjøpt en liten, helt vanlig mp3-spiller.... (En iPod er jo mp3-spiller det også, mne filene heter noe annet når man importerer dem inn i biblioteket). Creative Stone med display hadde jeg kjøpt, hvis jeg skulle hatt meg ny i dag. Selv om man "bare" får den med 2 GB http://www.expert.no/product/product.aspx?identifier=70PF219100DD5
l@ksen Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. juni 2008 TAKK for raskt svar, både til deg og hun over ) Creative Stone - må den lades via PC...?
Musemor med tre søte små Skrevet 9. juni 2008 #5 Skrevet 9. juni 2008 Jeg er veldig glad i iPoden min
Lekamøia Skrevet 9. juni 2008 #6 Skrevet 9. juni 2008 Jeg har iPod og elsker den! Den ble min favorittdings over natten Har plass til masse musikk, lett å oppdatere/legge inn musikk osv. Den tar liten plass, er lett å manøvrere og har en del praktisk utstyr til - feks en "belte" du fester til overarmen som den sitter i mens du går tur/jogger. Den er kanskje ikke den billigste, men den varer og varer og varer. Et annet pluss er at du kan koble den til anlegget hjemme, til anlegget i bilen osv. I selskap trenger du ikke å ha med masse CDer, men bare legge inn masse partymusikk på iPod og koble den til stedets anlegg
Polina-pia Skrevet 9. juni 2008 #7 Skrevet 9. juni 2008 men(helt grønn, jeg)hvordan får man musikk på ipod, mp3?
Lekamøia Skrevet 9. juni 2008 #8 Skrevet 9. juni 2008 Jeg har iPod og der følger det med en cd som du setter inn i PCn din, så legger programmet i-Tunes seg inn. Det programmet henter inn alt du har av musikkfiler på PCn, og du kan legge inn alt du har av musikk selv samt kjøpe musikk/laste ned via i-Tunes. I dette programmet lager du egne mapper, feks kan du ha en mappe for party-musikk, en mappe pr artist osv. Så kan de ulike i hjemmet som har egen iPod ha sin egen mappe også. På din iPod kan du feks velge å ha med kun enkelte mapper som du liker og gjøre tilpasninger som passer deg best. Når du lader iPoden oppdaterer den seg automatisk med ny musikk du måtte ha lagt inn siden sist. Vi har lagt inn alt vi hadde av CDer i iTunesbiblioteket, osgå laster jeg bare ned der når det kommer noe nytt. Da kan jeg feks velge å kjøpe hele album eller bare de låtene jeg vil ha. Hver låt koster ca 8 kroner. Alt dette får du enkelt forklart i brukerveiledningen som følger med. Jeg har den svarte iPod Nano (den smale, tynne). Den har plass til mer musikk enn jeg har bruk for i alle fall. Det finnes også en mindre versjon som er hvit, samt et par andre som er større/tykkere.
Pirkeanonym Skrevet 9. juni 2008 #9 Skrevet 9. juni 2008 Å legge inn sanger på vanlig mp3- spiller gjør en på sammen måte som med en minnepinne.. En bare drar sangene over. Med iPod må en ha iTunes (følger med). Det negative med iPod er at en alltid må bruke samme pc om en ikke vil at det som allerede er på iPoden blir slettet, når en skal legge over ny musikk.. Dvs at den musikken en vil ha på iPoden må til enhver tid være på pcen hvor en plugger iPoden inn i. Jeg ville gått for en Creative spiller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå