Gå til innhold

Redd for å bli gravid.. :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ingen planer i nærmeste fremtid om å bli gravid igjen, men lysten på flere barn er jo der. Iallefall delevis..

Jeg har et nydelig lite barn. Frisk, aktiv, glimt i øyet, pratsom og trygg.

Og jeg takker alt som er å takke omtrent dagelig for at jeg er så heldig som har en så frisk og flott unge :-) Spesielt når jeg leser om og ser bilder eller filmer av barn som ikke er friske, som blir født med sykdommer, hjerneskader, hareskår, barn som dør i magen osv. Jeg vet jo at man ikke skal gå å tenke på slike ting, og jeg vet jo at jeg ville elsket barnet mitt like høyt om det ikke var friskt. Men samtidig er jeg så vanvittig redd, og tenker at jeg som allerede har et frisk barn burde være fornøyd med det jeg har. Men jeg vil jo ha fler. Jeg bare tør ikke!

Er det fler som meg? Eller er dette helt unormale tanker? Og være redd for å lage en lillesøster eller lillebror, når oddsen faktisk er større for å få et frisk barn enn det er for å få et "sykt" barn?

Jeg har et eldre søsken med et handicap. Ikke det største handicappet, og h*n klarer seg utmerket. Er gift og har barn og greier..

Men.. Jeg vet hvor tøff oppveksten var både for h*n og foreldrene våres, med mye mobbing og slikt f.eks.

Uff, nå føler jeg meg enda verre.. Som i det hele tatt skriver dette.. Vet ikke hvor jeg vil med dette. Jeg er jo ikke gravid engang. Og fortsetter disse tankene blir jeg det nok neppe igjen heller :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...