Gå til innhold

Trenger noen støttende ord,jenter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så utslitt av bekkensmertene som er der mer eller mindre hele tiden. Man blir faktisk sliten av å ha vondt hele tiden. Jeg sover dårlig om natten,for jeg finner aldri en god stilling å ligge i pga smerter i bekkenet.

Jeg er veldig trøtt på dagen, veldig plaget med hodepine og kvalme..

Har en sønn på 2 år som jeg er hjemme med ,og føler meg attpåtil som en hærsens dårlig mor fordi jeg ikke gjør så mye annet enn å sitte/ligge i sofaen.. Har enkelte dager jeg har bittelitt energi,men aldri nok til å gå alle trappene opp/ned for å komme ut/inn av leiligheten... får så dårlig samvittighet ..Pappan er flink til å ta han med ut om ettermiddagene da..men jeg også har så lyst å bli med han ut å finne på ting på dagtid. Ser litt lyst på akkurat det da, for vi skal flytte til huset vårt i slutten av mnd,og da slipper jeg å gå i trapper for å gå ut,og da blir "dørstokkmila" mye kortere :) Men samtidig så får jeg mye mer arbeid med et helt hus som ikke bør gro igjen med støv og rot..:S huff.. det baller seg på hele tiden føler jeg..

Kan ikke huske at jeg var så sliten og dårlig i det forrige svangerskapet. Av og til lurer jeg på om jeg er syk eller noe.. men har vært på kontroller hos legen,men de finner ingenting i blodprøver/urinprøver. De sier bare at det er vanlig å være litt slapp når man er gravid. Ja, men det finnes vel grenser for hvor slapp man må være..? =(

Jeg mister helt håpet med tanke på at jeg bare er 19+3.. laaang tid igjen... 2.trimester skal liksom være den beste perioden da.. men bekkenløsningen ,hodepinen og kvalmen blir jo bare verre. I forrige uke når det var kongevær så holdt jeg på å daue av varmen.. og ble enda mer kvalm enn noen sinne.. Jeg har ikke spydd nå i det siste,men går med den konstante følelsen av å måtte spy når som helst.

Matlysten er på bunn.. klarer ikke å få i meg så mye væske jeg sikkert burde heller.. og har hatt diare/løs mage i 2 dager,men nå er det over heldigvis.

Jeg klarer så vidt å lage middag.. før baket jeg ofte og laget avanserte middager om trent hver dag..men har ikke baket noe hittil i svangerskapet..og middagene er stort sett lettvint... huff..what have i become... =/

jaja, ble langt og sikkert ganske rotete det her..men takk for at du tok deg tid til å lese. :)

Jeg trenger trøst!! og kanskje det er noen kloke damer her som har noen gode råd til meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff og huff. Stakkars deg. Jeg synes ikke det er det minste rart at du ikke har overskudd. For det første er du gravid, det i seg selv er jo en stor påkjenning for kroppen. For det andre er det ikke så lenge siden du var gravid sist, og hadde du bekkenløsning da så er det ikke sikkert kroppen din har tatt seg helt igjen. For det tredje sover du jo ikke skikkelig. Hvordan i all verdan skal du da få overskudd????? Jeg bare spør... I tillegg går du rundt meg konstant dårlig samvittighet for både ungen og mannen din og så står du på hau i flytting til eget hus. Jeg blir svett bare av tanken på alt du har å forholde deg til. SLUTT Å HA DÅRLIG SAMVITTIGHET!!!! Det er ikke mange månedene i livet du går gravid, og da er det jaggu lov til å være egoist, sliten, sytete og alt man ønsker. Det er en kvinnes rett!!!

Skjønner godt du synes det er langt igjen. Jeg er bare i uke 13 og fikk bekkenløsning i uke7. Er like vondt nu som det var på slutten av forrige svangerskap og lurer svært på hvordan dette skal ende. Jeg er ikke like ille plaget som deg (enda...) så jeg prøver nu å holde humøret oppe. Vi skal jo få barn snart!!! Og det er den størse glede av alt her i livet. Og da går det meste over av de plagene vi har pr i dag.

Lykke til og stå på. Dette ender jo i noe godt.

Skrevet

Hei lilletrollet,

Tusen takk for svar:)

Hadde bekkenløsning forrige gang også, fikk det da i uke 25, men hadde nesten ikke smerter,kun når jeg f.eks gikk tur, shoppet etc.

Denne gangen kom den i uke 13,og har bare blitt værre. Har vært sykmeldt siden uke 15.

Kunne bare ønske jeg kunne få ladet opp batteriene..men de blir aldri oppladet uansett hva jeg gjør. blir liksom sliten av å være sliten,hvis du skjønner. Og jeg blir gal av å ikke kunne strekke til. Og det er frustrerende å ikke kunne gjøre noe,være aktiv,uten å få svi for det etterpå=/

Men du har rett; dette ender virkelig i noe godt:) Nurket i magen gjør jo at jeg holder ut:) Svangerskapet er jo nydelig i seg selv, å kjenne babyen sparke og romstere inni der er bare så hærlig :):) Men noen dager tar plagene overhånd,og jeg mister gleden ved å være gravid, jeg klarer ikke nyte det. Går veldig mye opp og ned...

Lykke til videre i svangerskapet:) Håper bekkenløsningen din ikke blir værre.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...