Gå til innhold

Er det bare meg eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer på om jeg er veldig sær av meg i forhold til andre. Det kan vel kanskje se sånn ut i enkelte sammenhenger.

Jeg er ikke så fryktelig glad i alle gutte klærne med spiderman, batman, superman osv... jeg rett og slett missliker det. Jeg vet at det er fryktelig lett å si nå, men jeg ønsker at min sønn ikke skal ha slike klær (kan nok være jeg må svelge noen kameler når han vokser opp ja)

Blinkesko er jeg heller ikke så begeistret for.. Enda jeg ser jo hvor populært der er.

Jeg synes det er så mange andre fine klær, og sko som jeg heller vil bruke...

Bare lurer på om det bare er meg som er sær?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida, du er ikke sær... hehe. Jeg liker heller ikke disse spiderman og dødningsskollehode-klærne som er å få kjøpt til gutter. Spesielt ille er det på H&M-butikkene. Nesten helt umulig å få kjøpt noe annet enn sånne usmakelige gutteklær!!

Derimot kjøper jeg en del på lindex til gutten min. Der selger de bamse-kolleksjonen. Det blir fort utplukket i str, men dette er i hvert fall søte klær. Jeg vil at gutten min skal ha søte klær, selv om han er gutt. Han blir tidsnok stor og tøff likevel...!!

Skrevet

Ja, guri, jeg glemte nesten bort hodeskallene.. Det skal jeg iallefall ikke ha i hus! Har gitt streng beskjed til alle at sånt blir byttet.. :) føler meg litt sær og ekkel da:)

Skrevet

Jeg er i og for seg litt enig med deg... Men når barnet begynner å bli så stort at det får klare meninger om hva slags klær han vil ha (og det får de fleste!! g\Ganske så tidlig, også!), synes jeg ikke det er verdt noen stor kamp. Fram til den dagen kommer, er det du som mamma som bestemmer. Praktisk, ikke sant? :=

Skrevet

Ja, vi får nyte makten så lenge det varer, hehe.

Lille prinsen min er to år nå, og begynner å få veldig sterke meninger om at spiderman faktisk er kul. Så han fikk seg en spiderman-badebukse her om dagen da. Men grensen går ved dødningsskallehodene...

Skrevet

Hehehe, der er jeg helt enig m deg, du er IKKE sær! Synes selv at alle disse spiderman- og dødningehode klærne er fæle, d er jo verken pent eller kult spør du meg..Og blinkende joggesko skal ikke inn i denne stua nei- harry!

Men, d er jo sant som en her skriver at de søte små ganske fort får egne, bestemte meninger om saker og ting, og da må man jo kunne inngå noen kompromisser i ny og ne:) Vi skal ha jente nå vi da, så slipper dette "problemet" m d første! Men veldig bevisst på å ikke kle opp jenta vår altfor "prinsessete" heller da, de er jo tross alt små barn og ikke prinsesser!

Skrevet

Nei, syns ikke det er sært å mene det. Jeg syns heller ikke mange av de klærne som selges er spesielt fine. Men det er ofte slikt barna liker selv, jo mer stæsj og figurer jo penere. Blinkesko er lettere å leve med, men tror litt av grunnen til at voksne ogbarn ikke har sansen for de samme tingene kan være at vi kanskje ser at disse klærne ofte er billige og av dårlig kvalitet?

Skrevet

Mye mulig det. Regner med jeg kommer til å få endel kamper når den tid kommer. Og barn blir jo gjerne påvirket av hverandre. Men gudskjelov så er det mange år til ennå. :)

Skrevet

Vi har en på 11 år og ei på 1 1/2. Til begge barna har vi handlet en god del på Katvig, men jeg synes også at retrokolleksjonen til Lindex er fin.

Utover det så har det gått mye i Legoklær og Polarn O. Pyret.

Eldstemann har nå kommet over den "værste" dødningeskalle- og Spiderman-alderen. Vi løste den ved å gi ham Spiderman matboks og lommebok istedetfor klær. Dødningehoder fikk han på et par strømper og en underbukse. Jeg var vel ikke helt begeistret, og jeg må si at jeg ble ganske glad da han plutselig foretrakk vanlige boxere istedet. Det kuleste nå er Bjørn Borg boxere, og jeg kjøper langt heller det enn stygge Spidermanting.

Jeg har aldri forstått hvordan Spiderman og Hulken etc. kan selge noe særlig i kles- og lekebutikken. Filmene har jo en ganske høy aldersgrense, så det er vel ikke naturlig at ungene vet hva det er engang, eller er jeg litt naiv nå?

Skrevet

Nei, du er ikkje naiv, men det er mange barn som ser på tv om morgonen når mor og far ligger og drar seg ei lita stund til. Så da vises det mykje rart på div barnekanaler som ikkje egner seg for dei aller minste. Her er det kun 1 kanal i huset og heldigvis for det. Etter kvart må eg nok skaffe meg ein digitalboks, men vil kun fpr inn NRK sine eigne kanaler og ingen fleire. Og det skal eg heller ikkje ha.

Skrevet

neida du er ikke sær, men jeg vet om noen gutter som er kresne på klærme, men er det spiderman på så da går de lett på :)

Så spørs om du må svelge noen kameler etterhvert ja hehe.

Enig i det er mange fine klær uten disse figurene på også.

Selv synes jeg de er tøffe gutteklær jeg da :)

Men alle har jo hver sin smak, så du er helt sikkert ikke alene om å ikke like de klærne .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...