Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er første gangen eg venter et barn og lurer på når det er vanlig å begynne å handle til babyen?

Eg klare nesten ikkje å vente. er 17 uker på veg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var veldig treeeeeg med nr 1. Vi viste ikke hva kjønnet var, så jeg handlet kun inn det mest nødvendige, og begynte i uke 30. Men dette var nok veldig sent. Har inntrykk av at de fleste begynner å hamstre rett etter UL hvis de får vite kjønnet da...

En venninne var på tidlig UL i uke 14 og fikk beskjed om at det var 95% sjans for gutt. Hun gikk helt av hektene, og hamstret inn i lyseblått til den store gullmedaljen. Heldigvis viser UL i uke 18 også gutt, så da får hun nok bruk for blå klær, hehe...

Skrevet

Jeg har handlet blått som bare rakkern etter Ul i uke 17:D hihi.. Er nå i uke 25+5 og er nesten ferdig med alt!<3 Herlig det;p vogna er til og med bestilt for ei stund siden og kommer i juli!:D

Skrevet

Er snart 19 uker nå og har enda ikke handlet noe, er førstegangs. Fått noen småting i presang hos mamma og svigermor.

Tenkte jeg skulle vente med handlingen til jeg visste kjønn, men nå er det en uke siden jeg fikk vite kjønn og jeg "tør" liksom ikke å begynne enda :P Men blir nok litt handling nå som lønna kommer og skattepengene :)

Dersom du har lyst til å begynne med handlingen er det vel bare til å begynne :) Er så mye fint til de små!

Skrevet

Jeg er 19+1 og har ikke kjøpt noen ting enda. Er student (uten sommerjobb foreløpig), så jeg må pent vente på engangsstønaden før jeg kan kjøpe noe. Gjett om jeg gleder meg!!

Heldigvis har vi en kommende mormor som gleder seg noe voldsomt, så vi har nesten alt av klær til de første mnd i hus :)

Skrevet

Venter baby i september, men har ikke begynt å handle enda. (bortsett fra et sett jeg handlet da jeg fant ut at jeg var gravid)

Er mitt fjerde barn, så har mye fra før da. Tenkte jeg skulle begynne å se gjennom alt neste mnd. Litt nytt blir det nok:-)

Skrevet

Heisann hoppsann:)

Jeg har termin 16 sept, og har fått kjøpt inn litt av hvert:) godt å bli ferdig med det før man blir altfor "tung og sliten" liksom:) Kjøpte super fin Emmaljunga vogn i går!!Gleder meg super masse til den kommer!! Hurra:)

Skrevet

Begynte og handle inn litt før ul (kjønnsnøytrale ting) men etter ul ble det masse gutteting og lyseblått ja ;) mangler bare madrass og litt småting, nesten litt kjedelig og være ferdig også... hehe :)

Skrevet

Jeg begynte å handle litt småting sånn en gang etter uke 12. Da turte jeg, liksom! ;) Nå har jeg handlet litt og litt, og følger med som en hauk på tilbud! Er førstegangs og i uke 26 nå. Kjøpte bilstol i helga! Og bleiebøtte! Det syntes mannen min var en genial oppfinnelse! :)

Skrevet

Hei! Klær handla jeg da jeg var ca. 3 mnd på vei, så handler litt i nykk og napp;) Nå er jeg rett over 5 mnd. på vei, og har fått kjøpt meg seng, madrass, dyne, bleiebøtte og litt sånn nettopp i helgen. Så nå begynner utstyrs-handelen for fult disse siste 4 mnd. som er igjen..;) Vil heller kose meg litt med handelen nå som jeg ikke er så kjempestor, enn å synes det er et ork. Så i løpet av juli regner jeg med at alt skal være i hus nesten, i hverfall av de store tingene.

Skrevet

jeg har kjøpt litt klær er andre gangs da så jeg har seng som kan brukes fra nr 1. men til helgen skal vi ut å kjøpe bilsete bleiebøtte å litt sånn ting lurte også på om jeg skulle få tak i den derre tummycup greien! til første begynte jeg så smått å handle inn etter ul! men nå er jeg 27 uker å 4 dager å nesten ikke noe er handla!!!

Skrevet

Jeg har arvet mye babytøy som jeg begynte å se over tidlig, allerede i uke 10-11. Men kjøpte ikke noe til babyen før etter ultralyd, men det var ikke noe bevisst valg. Det var bare for at jeg ikke følte noe stress for å handle:-) Men nå er jeg i 23'dje uka, og har handlet barnevogn, seng, madrass, dyne, sengetøy og bilstol. Og det er kjempegøy! Det er bare å sette igang å handle dersom du har lyst. Smart å spre utgiftene litt utover også:-)

Skrevet

Jeg er 21+3 nå og vi har vogn, brystpumpe og helsetepper på plass ;) Alt dette er handlet på tilbud, så derfor er det i boks! Vi får en del ting av familie i sommer, og etter det tenker vi å begynne for fullt med innkjøp :D

Skrevet

Jeg er bare 16+4, har ikke begynt å handle noe, og tror ikke vi kommer til å begynne før tidligst i august. Har gått gjennom de klærne som lå på loftet hjemme, så jeg har noe i hus, og jeg har en body som jeg egentlig kjøpte i barselsgave til venninna mi... fikk bilde av knøttet hennes før jeg sendte gaven og hun hadde allerede en helt lik body så jeg fant på noe annet ;)

Har begynt å orientere meg litt, sånn hva vi må ha og surfet litt etter vogner og barnesete og slikt... Men jeg synes foreløpig det ikke haster, også skal vi i tillegg på ferie nå så da er det andre ting man prioriterer å bruke penger på :)

Skrevet

Ser ingen grunn til å vente når du har lyst til å begynne med shoppingen! Jeg begynte så smått rundt uke 13-14 tror jeg, nå er jeg et sted mellom 19+3 og 20+2 (holder fortsatt en knapp på min egen termin foran ul termin, hehe), og handler litt hver uke, er jo så koselig!

Har kjøpt Emmaljunga vogn, stelleveske og babybag, noen tepper, to dyner, to dynetrekk, en sparkebukse, to bodyer, en olabukse (str 56, himmel så søtt!!!), en liten kjole med perler på, Dior sko i str 16 (biiiittesmå!!), noen sokker og en Heffalump bamse! (",)

Også har jeg fått noen klær som jeg brukte når jeg var baby.

Har skrevet handleliste, så jeg krysser ut noen ting hver uke, hehe, elsker å handle, så jeg må få spredt det litt utover og nyte det lengst mulig! (",)

Skrevet

Sist begynte jeg veeeldig sent, så denne gangen har vi begynt tidligere :) er i uke 20 nå og har kjøpt bilsete + litt klær..

Skrevet

i morgen skal jeg bestille vogna mi, og har bestilt noen ting fra nøstebarn nå i kveld=) begynner på 3 trimester i morgen, og kjenner på kroppen att eg må begynne så eg rekker alt=)

Skrevet

har termin i september og har ikke handlet noen ting ennå, er ikke veldig glad i å shoppe, så jeg utsetter det i det lengste..

Skrevet

Begynte etter det magiske 12ukers-merket :). Nå handler jeg litt både nå og da, mest klær. Har også fått en del (brukt) og har begynt å se etter vogn og annet utstyr. Er 18+4.

Skrevet

Er 27 uker på vei nå. Og har ikke begynt å handle noe enda. Begynner neste uke tenker jeg. Da har ferie pengene kommet inn på konto også har vi fått vært på 3D innen det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...