valval Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 Har du noen gang tenkt over det spm. Hvorfor vil vi egentlig ha barn? Er det en naturlig trang til å reprodusere oss selv, eller er det andre ting som ligger til grunn ?? Hvorfor ønsker du å få barn? Veldig fint om flest mulig vil svare!
Gjest Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 jeg føler det er en naturlig trang. føler savnet når jeg er med andre sine barn. blir jo godt det å kunne ha så mye ansvar for et anna menneske å gi masse av seg selv.. er jo ikke bare fordi de er søte å vi kan kle de opp.. da kan en heller få seg et husdyr
AnonymeAnine Skrevet 9. juni 2008 #3 Skrevet 9. juni 2008 Jeg har tenkt over dette og mener at de aller fleste som planlegger barn gjør det av egoistiske grunner. Jeg ønsker barn (har barn) fordi jeg gjerne vil oppleve den ultimate kjærligheten og det faktum at jeg gjerne vil ha noen der når jeg blir gammel. Men for min del er det ikke for å reprodusere meg selv, selv om jeg må innrømme at jeg har tenkt mye på hvordan mine barn blir seende ut og hva slags personlighet de får.
Mamma mjaua Skrevet 9. juni 2008 #4 Skrevet 9. juni 2008 jeg ønsker å få barn, siden barnet er en del av meg:D jeg planla det ikke da, men da jeg fant det ut klarte jeg ikke tanken på abort.
Underveis --> Skrevet 9. juni 2008 #5 Skrevet 9. juni 2008 Godt spørsmål! Tror for de fleste så er det et element av naturtrang. For min egen del, så har jeg ventet lenge med å få dette ønsket, og selv nå så er det selvfølgelig ikke helt uten spørsmål. Slik er det vel for de fleste. Man går rett og slett til noe nytt og ukjent. Skal jeg få barn i det hele tatt så må det skje snart, så da var det bare å hoppe i det. Egoistisk er det selvfølgelig, men så er jeg også en av de som mener ingen gjør noe som ikke på ett eller annet nivå er egoistisk. Selv Mor Theresa var egoisitsk i den forstand at hun fikk tilfredsstillelse ved å gjøre gode gjerninger for andre. For min del ble det til slutt et resultat av at jeg bor sammen med han jeg (antakelig) skal leve resten av mitt liv med. Jeg vil ha hans barn, og ingen andres, og det å skape et liv som er et resultat av oss to gir rett og slett en god følelse! Eneste som gjenstår nå er faktisk å bli gravid! :-D
Gjest Skrevet 9. juni 2008 #6 Skrevet 9. juni 2008 er ikke helt enig med den at det er egoistisk da. er jo meninga at vi skal reprodusere oss. derav trangen til å få barn. (er jo ikke alle som trenger å få barn da)
Gjest leelu25 - fikk Tobias 2/12-06 Skrevet 9. juni 2008 #7 Skrevet 9. juni 2008 Ganske rart egentlig. Jeg ville jo ikke ha barn, var ikke særlig glad i barn og barn ikke særlig glad i meg, men så møtte jeg drømmeprinsen og jeg fikk bakoversveis over hvor intenst og sterkt ønsket om barn ble da. Jeg ble gravid med en gang vi slutta på pilla, og da begynte gleden og forventingene å komme. Vet ikke hvorfor det ønsket kom, det bare kom for oss begge, så det var helt naturlig for oss å planlegge barn
valval Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 9. juni 2008 Jeg tror nok at i de fleste tilfeller er det av egoistiske grunner. (jeg vil gjerne høre om noen som ikke har egoistiske tanker til grunn) Det å stifte familie er også noe som står som en selvfølgelighet hos de aller fleste og det skjer bare uten at en helt har klare tanker om hvorfor en lar det skje. -Så svaret på akkurat hvorfor en ønsker seg barn er for mange vanskelig å svare på. Jeg synes likevel det er fint og interessant å tenke over spørsmålet og prøver å komme frem til noe som kan ligne på et svar. Jeg meg selv, ønsker meg mange barn. Familie har alltid vært veldig viktig for meg, og ønsket mitt for framtiden er å ha en god trofast mann og mange barn. Det er det som er "livet" for meg. Jeg har kapret meg det førstnevnte, og om 2 mnd er vertfall ett av (de forhåpentligvis mange) barna på plass;) Jeg ser også veldig fram til det å få gi ubegrenset med omsorg og kjærlighet til mine barn. Kan nok tenkes at trangen til å reprodusere ligger ganske så naturlig til hos meg...
Trulte76 Skrevet 9. juni 2008 #9 Skrevet 9. juni 2008 jeg har alltid likt barn veldig godt, og har alltid ville hatt mine egen endag rett og slett. Nå har jeg 2 Og livet mitt er mye rikere nå med de i livet mitt. Venter nr 3 så det skal bli kjekt Men den blir nok den siste da . De skal jo opp og frem også
enik<3M06&L08<3 Skrevet 9. juni 2008 #10 Skrevet 9. juni 2008 Vist det og ønske seg sitt egent barn er egoistisk, så ja, da er jeg vel det... Selv ser jeg ikke på det som egoistisk i det hele tatt,det er meningen det skal være sann... Jeg har alltid vært glad i barn, fra jeg var et lite barn selv, om som 12, 13 åring ønsket jeg meg barn, men selvfølgelig ikke der å da! Jeg ønsker meg barn fordi jeg har lyst til og ha noen og gi av meg selv til, noen jeg kan lære om rett og galt, og om livet, noen jeg kan følge opp, mens de gjør rett og galt, på veien gjennom livet, og se at de lærer og vokser... Og ikke minst, det å få noe som er halv parten av meg, og den fantastiske mannen jeg elsker, det er utrolig stort for meg. det er mange grunner til at jeg ønsker meg barn, og jeg kan enda ikke finne en grunn som ikke kan kalles egoistisk på noen måte, vist det og ønske seg noe er egoistisk!
Mamma mjaua Skrevet 9. juni 2008 #11 Skrevet 9. juni 2008 alltid hørt at det var uegoistisk av meg å velge å beholde barnet, men da var jeg visst ego som beholdt:P da er egoisme i mine øyne ikke nødvendigvis et negatvt ord;) syns det er positivt å ønske sine egne barn til verden, jeg da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå