lizaloo Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 Hei. Var på ul i dag for å sjekke om morkaken hadde trukket seg opp, siden den lå ganske langt nede på ordinær ul, men den lå fortsatt å sperret litt for "utgangen". Skal tilbake om 14 dager for en ny sjekk. Er nå i uke 32. Er det noen andre har opplevd dette? Lurer på hva sjangsen er for at den nå skal trekke seg mer opp så sent i svangerskapet? Var egentlig forbredt på at det skulle se bra ut i og med at den stort sett trekker seg opp og at det er veldig få (ca 1-2%) som opplever at den ikke gjør det og må ta keisersnitt. Anyone?
Fuglehjertet Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 Jeg har det, men er bare i uke 19, så jordmor regnet med at dette skulle gå greit. Den flytter seg vel egentlig ikke, det er livmora som "vokser" oppover og trekker med seg morkaka. Og du har jo noen uker igjen av oppfetningen, så du får bare håpe og se :-) Jeg skal tilbake på ekstra kontroll i uke 32 jeg og.
Gulljnta Skrevet 9. juni 2008 #3 Skrevet 9. juni 2008 Jeg har også det, og er snart i uke 19.. Fikk ikke noe tilbud om ny kontroll i uke 32.
Gjest Skrevet 9. juni 2008 #4 Skrevet 9. juni 2008 Jeg har også foranliggende morkake. Skal tilbake i uke 32 på ultralyd for å sjekke om den har flyttet seg oppover. Ellers blir det vel keisersnitt. Er forskjell på forliggende og foranliggende. Dersom man har forliggende betyr det an morkaken ligger fremme ved magen. Og foranliggende at den sperrer for åpningen babyen skal ut. Det kan være farlig under fødselen fordi det kan føre til stor fossblødning å ha foranliggende.Derfor de sjekker igjen i uke 32.
mammaen til Helle+2 i magen Skrevet 9. juni 2008 #5 Skrevet 9. juni 2008 Hei:) Jeg har ikke, men hadde ! min var flyttet seg i uke 34 så visst den ikke ligger veldig mye foran på dette tidspunkt så kan den nok flytte seg Lykke til videre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå