Dunder Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 Kan dere være litt miljøskadet av mennene i deres liv? Altså at dere har en far, en bror og en ektemann som ikke er særlig gode omsorgspersoner? For jeg har aldri tenkt at kvinner er viktigere enn menn når det gjeder fomsorg for barn. Men det kan selvfølgelig ha noe med at jeg har en far, bror og ektemann som har vist meg at de tar vare på barn i like høy grad som kvinner. Mamma trengte f.eks. ikke styre en masse når hun skulle bort og ringe hjem hver time for å høre om pappa klarte å ta vare på oss. Så jeg er vel mijøskadet andre veien... Forventer like mye av mannen min som av meg selv.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 Tror du har rett! Hadde ikke mye kontakt med far, selv om vi faktisk bodde i samme huset. Han gikk på jobb, kom hjem og satt i stolen sin uten å prate noe særlig med barna. Han hadde oss aldri alene, mor gav aldri noen andre muligheten til å passe oss. Helt til nå nylig har jeg tenkt på faren som en litt uviktig bi-person i ens liv, men da ser jeg at det er ekstrem forskjell på mi jentes far og min egen far. Jeg fikk nesten bakoversveis når han satte igang å skifte bleie helt frivillig første gangen. Men så har jeg greid å løsrive meg litt fra to-åringen også nå, og latt faren ta litt ansvar.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2008 #3 Skrevet 9. juni 2008 synes begge er viktige på hver sin måte jeg Jeg er glad jeg er oppvokse med både en mor og en far. Og min far er like viktig som min mor
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2008 #4 Skrevet 9. juni 2008 Føler det blir litt egoistisk å ikke la far slippe til.
Gjest Skrevet 9. juni 2008 #5 Skrevet 9. juni 2008 Hehe..kan jaggu lure ja....de har selv valgt mannfolka sine. Jeg kan være sur og gretten pga bagateller av og til...hadde det vært noe svære greier som går på likestilling, egenverd og respekt så hadde jeg tatt kallen i ræva og nakken og kasta ham på dør for lengs. Hadde ikke orka en som ikke kunne tatt ansvar for ungenes ve og vel hvis noe skulle skje meg....pappan BØR være like god omsorgs person som mamman....vil påstå at han kan være bedre far enn jeg er mor til tider....for jeg er ei sur ugle for tida og drittlei av å gå hjemme.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2008 #6 Skrevet 9. juni 2008 Hvis vi hele tiden skal tro at fedre ikke kan stille opp, eller at de ikke klarer å ta vare på sitt eget barn, så må det vel være undervurdering av mannen!? Jeg nekter å tro at alle her inne (selv om det kan virke slik på innlegg til tider) har noen nek til menn. Jeg skjønner jo selvsagt at det er vanskelig for mannen å amme. Men ærlig talt, det finnes løsninger!
Gjest Skrevet 9. juni 2008 #7 Skrevet 9. juni 2008 Eg trur hypotesen din stemmer. Eg har vokst opp med pappa som var heimeverande på syttitalet, og eg meiner at kvinner og menn stiller likt som omsorgspersonar. (Og ja til tredeling av fødselspermisjonen)
Miss Misantrop Skrevet 9. juni 2008 #8 Skrevet 9. juni 2008 Jeg er så inderlig glad i min far. Han og min mor har vært gift i 45 år. Har aldri hatt noe vondt blod med noen av de jeg har vært sammen med etter et brudd, men jeg er en av de som mener mor er viktigst. Hvis mor er psykisk og fysisk frisk er hun alltid der, hele livet. En mor "glemmer" ikke barna sine hvis hun får ny parner. Hvis en mann forsøker å holde barna borte fra mor går hun gjennom ild og vann for å ta vare på dem. Flere mødre har pakket opp igjen tannbørster for små barn som har gledet seg til å se far fordi far har ringt og sagt at det er et viktig møte ol. som har dukket opp. I tillegg trøster hun og forsikrer at far er glad i deg selv om han har det travelt. Weekend turer med den nye damen eller den nye jobben går foran. Takk for alle fantastiske mammar der ute.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2008 #9 Skrevet 9. juni 2008 Det finnes også menn som er slik! Jeg kjenner flere.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2008 #10 Skrevet 9. juni 2008 Hvis mennene ikke var så nautete ville de ikke latt seg overkjøre. De ville ha badet ungen akkurat som de ville, ikke som mor har lært på dib.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2008 #11 Skrevet 9. juni 2008 La oss si at de mødrene som er mot helseteppe over åpningen på vognen har menn som er for helseteppe over åpningen. Skal mor nå melde far til barnevernet?
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2008 #12 Skrevet 9. juni 2008 svigerbroren min har vært alene med min nevø siden dag 1 og bedre pappa skal man lete lenge etter.....han er en person som er der 100% og gjør allt mer "riktig" enn jeg noen gang kommer til å greie! Hans første prioritering er sønnen og alt annet må vike. det å si at fedre ikke er bedre omsorgspersoner er bare tull og mødre må begynne å la pappaen slippe til. selvfølgelig vil det bli en avstand mellom far og barn når far ikke får lov til å delta på lik linje som mor. han vil da alltid bli den evige innbytter som kun får spille når det passer treneren (aka MOR)
simba>>>3gutter Skrevet 9. juni 2008 #13 Skrevet 9. juni 2008 Enig med hi. Jeg tror ikke at menn er generelt dårligere omsorgspersoner, enn mødre er bare de får lov til å slippe til og få gjøre tingene på sin måte uten at mor sakl stå over og dirigere hvor de skal være. Jeg er oppvokst med en far som gav helt plaffen, derfor er jeg veldig hissig på og forventer at min mann skal være sammen med og ta seg av barna like mye som jeg gjør. Klart han ikke kan amme, men det er mye annet han kan gjøre istendenfor. Som førskolelærer har jeg opplevd mange ganger at fedre er vel så gode om ikke bedre til å ta seg av sine barn som mødrene er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå