ida2007 Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 går det an å gi tynn tynn fun light saft til min datter på 6 mnd? Får ikke i ho vann...Noen som har andre tips???
nungo Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 Det finnes fruktsaft som er laget for babyer, bl.a. HIPP sin - uten tilsetning og uten sukker. Ellers hadde jeg nok ikke gått light saft da det innehodler masse tilsetningsstoffer som ikek er bra for babyen. Om man endelig må gi saft til babyen, så hadde jeg gått for de rene saftene. Ellers kan du prøve å presse litt appelsinsaft og ha opp i vannet.
Gjest mphs Skrevet 9. juni 2008 #3 Skrevet 9. juni 2008 De skal ikke ha sitrus før de er over 1 år så det ville jeg ikke gjort. De skal heller ikke ha mat/drikke som inneholder søtningsstoffer. Jeg brukte 2 mnd på å venne første ungen til å drikke vann så om du nettop har begynt ville jeg vært litt mere tålmodig, hun er bare 6 mnd. Eller om du må ha noe i vannet er det bedre med litt sukker eller malt.
hamsterpia Skrevet 9. juni 2008 #4 Skrevet 9. juni 2008 De skal faktisk ikke ha lightprodukter før de er 3 år gamle. Så jeg ville i såfall brukt litt solbærsirup i vannet. Den er ikke så usunn som alle de andre saftene. Blir dyrt i lengden å kjøpe den babysaften, for de skal jo ha endel å drikke nå når det er så varmt. Men prøv litt til med bare vann. Tar ofte litt tid å venne de til det. Og begynner du med saft, så vil hun sikkert ikke ha vann etterpå.
Nusse_83 Skrevet 9. juni 2008 #5 Skrevet 9. juni 2008 vær også oppmerksom på mat eller drikke som inneholder natriumbenzonat. Det kan virke veksthemende på barn under tre år. Det er vanskelig å unngå alle produktene med dette i , men vær oppmerksom på det
Gjest Skrevet 9. juni 2008 #6 Skrevet 9. juni 2008 Hva med drikke tilsatt nype-ekstrakt? inneholder masse c-vitamin! Ville også gått for solbærsirup, eller blåbærsaft f.eks.... En kan sikkert lage mye godt selv ved å mose frukt og blande fruktveska med vann! Da gutten min ble syk fikk han, vann med eplejuice i for å få han til og drikke ekstra, men det lønner seg nok å få de til å like vann sånn ellers, hvis det ikke er ekstra varmt, de er syke eller lignende. Er ikke så flink til å drikke vann her heller, men kan ikke gi opp.....mulig han har fått litt for kaldt vann og at det er uvant i forhold til melka. Må flere ganger lage litt melk på flaska etter måltider med vann for å få han til og bli roligere når han skal sove dupp. Sovner godt etterpå da :-)
*frk Chris* søta & lillegutt:) Skrevet 9. juni 2008 #7 Skrevet 9. juni 2008 Min er nå 9 mnd å drikker fortsatt ikke massemasse vann, men han får ikke noe annet for det. Drikker når han er tørst. Størsten på 2 år var også sånn, og hun er kjempeglad i vann nå. Kommer seg etterhvert. Stå på, kjedelig når de til slutt bare vil ha saft!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå