Gå til innhold

veldig trassig 3 åring :/ hjeeelp??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 3 1/2 år... Hun blir så veldig fort sint!!

pappan hennes skulle ned i det nye huset våres å jobbe, å da han skulle fare, klikket hun.. hun hylte, vrælte, sparket å skreik :(

Sånn holdt hun på i 1 time etter at han hadde gått..

men bare jeg sier at hun ikke skal gjør noe ikke jeg vil, så klikker hun..

Å når jeg skulle legge henne for kvelden i går, så ble hun så sint at hun skreik å hylte i nesten 3 TIMER! det holdt på å rabble for meg.. jeg var som en vulkan inni meg! jeg bruker å kose masse med henne, å jeg sier hver dag, mange gonger for dag at jeg er kjempglad i henne og klemmer masse på henne. så jeg føler at jeg gir henne masse kjærlighet og trygghet, men hva i huleste gjør jeg galt??

Hun har nettopp fått seg en lillesøsster som er nå 3mnd,å det var etter det jeg tror hun har blitt helt tulen.. for jeg kan helt ærlig ikke si at hun var sånn som det her før vi fikk linnea..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du. Jeg er bare innom her og titter litt, jenta mi er snart 3 år. Det jeg har brukt veldig mye på jenta mi er rett og slett å forberede henne på alt som skjer. Hun hadde en periode for noen måneder siden da hun reagerte veldig sterkt på det meste. Da var jeg ekstra nøye med å forklare og forberede ting som kom til å skje, f.eks. at nå skal far snart reise bort, men han kommer tilbake - og da skal han leke litt med deg. Eller - nå skal mor bare gå på badet og vaske litt klær - du kan gjerne være med hvis du vil, eller du kan leke på rommet ditt. Hun taklet det meste på en helt annen måte når hun ble forberedt - og nå har hun også begynt å forklare meg hvor hun skal og hva hun skal gjøre :-) Ganske morsomt når hun står i døra med pekefinger'n og sier at hun "bare skal på rommet sitt", og at hun "kommer snart igjen". Gi henne litt valgmuligheter, det har også løst "kle på" problemet vårt. Jeg viser henne 2 gensere og hun velger den ene. Nå har hun ingen lillesøster og forholde seg til, så der har jeg ingen erfaring - men jeg tror det er viktig å gi henne litt "oppgaver" ovenfor lillesøster, såsom være med på stell, hente ting, passe på litt etc, få henne til å føle at hun er viktig å ha for deg/dere i forhold til lillesøster. Og prate og forklare alt! Dette var bare noen råd fra meg, lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...