Gå til innhold

Urinveisinfeksjon

lengter daler ned i skjul...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hatt det før men aldri vært plaget av det.

Nå svir det sinnsykt når jeg tisser, men egentlig svir det hele tiden. klør også. og jg må tisse ofte. Det kan vel ikke være noe annet? stikker litt nederst i magen.

Er det farlig å gå med når man er gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som uvi ja, kom deg til legen så fort som mulig slik at du får antibiotika. Uvi kan sette igang en fortidlig fødsel.

Skrevet

Japp, ikke bra å ha som gravid. Mener bakteriene kan sette seg i mormunnen og provosere frem premature rier. Så levèr en prøve hos legen du, så får du både svar og behandling om det er så.

Skrevet

oi nå skremte dere meg! jaja, får ta en tur til legen da!

Skrevet

men det går vel ann å vente til imorgen?

Skrevet

Sorry, men du spurte. :-p

Men åkke som er det bedre å få behandling enn å bli gående. Håper du blir frisk fort. Har laaang erfaring med UVI, og det er kjipern. God bedring.

Skrevet

Nei, du bør ikke vente til i morgen. Jo lengre du venter jo verre er det.

Skrevet

jada, tulla litt ;o) klart jeg vil ha svar :o)

Skrevet

men gidder legevakta å bry seg om en urinveisinnfeksjon sånn på kvelden da tro?

føles litt teit å komme med det :O/

Skrevet

Ja, spesielt når du sier at du er gravid.

Skrevet

hmm.... dte er st stykke til legevakta, mannen min jobber og jeg er alene med lillegutt på 10 mnd. har ikke bil. apoteket er stengt og det er langt til døgnåpent apotek.

Tror det må vente til imorgen hvis jeg ikke blir akkutt dårlig.

Skrevet

Du får nok medisin på legevakta, en døgndose. Uvi er noe som alltid blir prioritert, gravid eller ikke. Men spes viktig som gravid. Anbefaler deg å gå med en gang, det kan utvikle seg og bli verre på et døgn...veldig ubehagelig er det...

Uansett, pøs på med vann!! drikk appelsinjuice om du har. Sett deg på ei bøtte med varmvann, det lindrer en stund..

Skrevet

tusen takk for gode råd :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...