Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei (Dette hører egentlig under mine dine våre barn, men ikke alltid lett å få svar der:-)

Trenger bare å høre noen andres synspunkter på dette.

Jeg har to barn fra før og min samboer har 3. Vi venter en sammen i august.

Jeg ønsker at meg og samboer skal gi bursdagsgaver sammen til barna våre. Det syns jeg er litt koselig, og jeg føler at det er naturlig.

Han er ikke helt enig. Han kjøper til sine barn sammen med sin eks. Han argumenterer med at da kan de kjøpe en litt dyrere ting sammen som barnet ønsker seg. Og han mener at barna setter størst pris på at gaven er fra mamma og pappa, og ikke fra pappa og "meg"

Hva mener dere? :-)

Bente Helen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er enig med deg, her har vi en hver fra før og skal ha en sammen nå, og vi kjøper sammen til både min og hans, og og xene kjøper selv...

Skrevet

Jeg skjønner deg godt, fordi det at de to kjøper sammen skaper en tilhørighet de to imellom, mens du gjerne vil at det er dere to i ett og alt nå. Veldig naturlig følelse :-)

Men sett utenfra, synes jeg hans argumenter er veldig gode, det er utrolig hyggelig for barna at mamma og pappa fortsatt kan samarbeide om slike ting, og at selv om de har gått fra hverandre, kan de fremdeles være sammen om barna på deres dag. Det var tross alt de som satte dem til verden. Pluss at det helt rasjonelle ved at de kan få en finere ting også appelerer til meg. Synes dessuten han må få gjøre det som føles rett for ham i forhold til sine egne barn. Hvis du ønsker at dere to skal gi sammen til dine barn, synes jeg han skal bli med deg på den løsningen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...