Gå til innhold

Hva er deres grunner for og imot til tette barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har så lyst på 2 tette,i første omgang, men kjenner jeg får litt dårlig samvittighet over at snuppa her hjemme ikke skal få noen år alene med oss! Men tenker hun får jo like mye kjærlighet og omsorg om det skulle komme en til!

Og jeg tror både det er sunt og bra for barn med søsken, og ønsker derfor at de skal bli tette slik at de kan ha "nytte" og glede av hverandre fra dag 1.

Vanskelig å spå hvordan det ville blitt med 2 tette eller ikke.......

Men hva er deres grunner for og imot ette barn?

Og hva er det ideelle for dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er mye jobb, ufattelig mye jobb

det er mye kos, og enda mer blir det, de får mye gjennom gjevne søsken

snuppa trenger ikke så lang tid med dere alene, yngre søsken klarer seg helt uten noe tid alene

ikke trenger det å bli så mye mindre jobb om en venter 3-4 år mellom, større barn krever jo også sitt, det er nok bare andre typer utfordringer

har dere lyst på barn nå, så sett i gang :-)

Skrevet

Noen som har to på et år? Vil gjerne ha de TETT. Men hvor lenge etter fødsel kan man bli gravid igjen...?

Skrevet

Man kan vel bli gravid igjen når kroppen er klar for det.

Skrevet

Man gjør det man mener er riktig ;-) og det er vel ikke noe som er riktig eller galt.

Jeg for min del har først begynt å tenke på et nytt barn nå, og tulla mi er 21 måneder. Hørt at det mest idielle er å vente 2 år fra fødel, og grunnen til det er at det tar ca 2 år for en kvinnekropp å komme seg etter en graviditet og en flødsel, men mulig det er individuelt.

Skrevet

Vi har egentlig tenkt fra første stund at nå skal vi bare kjøre på, har sannket med lege ang kroppen er klar for det osv. Og har fått klarsingnal!

Snuppa her hjemme er nå 4 mnd og vi ønsker sterkt at en til skal snart komme!! Vi håper på å begynne nå i sommer/høst, så får vi se:)

Det er sant dte at en liten baby trenger ikke samme type oppmerksomhet som ei på 1 åår. Så klarer vel å kombinere dette:)

Så spennende:)

Hører gjerne andres for og imot argument!

Skrevet

problemet er vel at når en ammer kan det ta litt tid før en kommer i gang igjen med eggløsning

blir jo litt rart å slutte å amme fordi en skal produsere på nytt

men har du fått eggløsning tilbake så skjer det nok snart om dere sover litt tett

Skrevet

Om jeg hadde ammet så hadde jeg aldri sluttet for å bli gravid, men desverre så har jeg ikke ammet. Så det blir ikke et problem! Men babyen vår er nå 4 mnd så vi tenkte å prøve igjen i august ca.

Flere som har noe erfaringer eller argumenter for og imot tette?

HI

Skrevet

Takk for et bra svar, og at du poengterte at yngre søsken får aldri "alene" tid med mor og far:) Har aldri tenkt over det, hehehe! Der ser man! Kan ikke skylle på ammetåke heller!! :) Sant det du sier:) Blir flotte, trygge og glade barn de yngre søskene også:)

HI

Skrevet

vi har lyst på tre tette, antakeligvis med to år mellom hver. ulempen er såklart at jeg blir borte fra arbeidslivet ganske lenge, jobber en liten periode mellom hver permisjon, men ikke nok til å få veldig mye erfaring. fordelen er at man er raskere tilbake siden vi blir ferdig med småbarnsperioden ganske raskt :)

Skrevet

Sant dette med jobb, me for min del så jobber jeg enda kun for å tjene penger om du skjønner, ikke med det jeg er utdannet som. Og jeg vil gjerne ta enda mere utdannelse!

Flere?

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...