Gå til innhold

hva spiser deres små i løpet av døgnet?


Happy_girl med MiniMonster!

Anbefalte innlegg

Lillemor er nå 6,5 mnd og spiser

 

Forkost: pupp

Lunch: grøt av 130 ml vann + fruktpure

middag: middagsglass

kveldsmat: grøt av 130 ml vann+fruktpure

 

kveldskos: liiiiiitt pupp.

 

Hu er ikke så interresert i pupp lengere. Har prøvd å gi litt melk på flaske og, men vil ikke ha. Hs sa at det holdt med 1 melkemåltid i døgnet nå. Jeg trodde de trengte mer jeg da men...

 

Natta har lillemor tatt seg av selv, og vil ikke ha mer mat da. Jeg som så for meg et helvete med nattavvenning og greier! Så dette er jo bare flotters! Hu våkner nå og da for litt vann da, men det er to super det så sover hu igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

her går det mest i pupp, prøver med grøt til frokost (etter at vi har tatt pupp i senga og morgenstell)

så gir jeg enten grøt eller middag sammen med puppen på formiddagen, men middag blir bare noen få sjeier..

litt frukt får hun også i løpet av dagen, det er det eneste hun spiser mye av, får i henne et halvt glass av favoritten eple og naturris!

så gir vi grøt til kvelds før pupp..

 

når vi gir grøt, lager vi det som regel med 50 ml vann og eller mm, men hun spiser skjeldent opp alt, nå i sommervarmen spiser hun bare noen skjeier!

 

og en pupperunde om natta, når vi har vært i kolonihagen, har hun trengt minst to runder om natta, men tror det er forsi det er så varmt i hytta..

 

hun er ikke så glad i fast føde, ennå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eir er 7 mnd og 5 dagar, og vi jobbar iherdig med å venne til fast føde. Ho kan godt "gnage" på ein eplebit (har ingen tenner, så ho får ikkje av noko), men likar ikkje å få "laus" mat inn i munnen. Har holdt på med å venne ho til graut i snart 1 mnd no, utan særleg hell. Så no har eg kjøpt meg pumpe, for å sjå om grauten er bedre blanda med melk enn med vatn. I dag åt ho faktisk opp alt eg laga (dvs graut av ca 15ml mm), så kanskje det endeleg løsnar no.

 

Ellers er det pupp til frukost, mellommåltid, lunsj, mellommåltid, middag, mellommåltid, kvelds, nattmat#1 og nattmat#2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Straks sju måneder nå og sånn er menyen hjemme hos oss.

 

Pupp før vi står opp (kommer litt ann på hvordan han våkner om natta)

Frokost: grøt av ca 1 dl vann (evt fruktmos i tillegg)

Lunsj: pupp

Middag: et halvt middagsglass og et halvt glass sviskemos. Noen ganger må han ha litt pupp i tillegg.

Kvelds: grøt av ca 1 dl vann (evt fruktmos i tillegg)

Etterpåkvelds: pupp

Pupp på natta, våkner som regel en eller to ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemann, seks og en halv måneds meny:

 

morgenpupp

 

frokos:pupp pluss maisgrøt av seks ss og 90 ml nan

lunsj:pupp. frukpure:epleog kanel

middag:pupp; et halvt middagsglass og ca tre ss sviskemos

kvelds:det samme som frokost samt noen ts vann om han er tørst og tran da

 

Har forsøkt noen forskjellige ting som han ikke liker, f. eks banan, kjøpe fruktpureer, maisgrøt, vaniljegrøt, potet/gulromos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillejenta vår er nå 7 mnd, og 6 dager.

 

Pupp gjennom hele natten.

 

Frokost: Pupp

 

Kl ca 11.00: Pupp, Grøt blandet i 80 ml vann. + et halvt beger Hipp baby frukt Yoghurt.

 

Middag, ca Kl 15-16.00: Halvt middagsglass, evt potet/gulrot mos.

 

Kveldsmat, ca Kl 18.00: Grøt blandet med 80 ml vann + halvt beger med Yoghurt.

 

Det puppes jevnt gjennom hele dagen, og til de øvrige måltidene går det på vann, sviskesaft eller litt hipp baby fruktsaft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brage blir 7 mnd om 1uke, han får ;

frokost; 1 flaske med velling,

lunsj; 1 flaske mme

middag; 1/2 glass av dei største babymiddags-glassene

kvelds; litt grøt i skål

siste måltid ca 21.30; me litt velling

Sover heile natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det i pupp, pupp og atter pupp :-) Snuppa er 7 mnd. Vil ikke ha mer enn 3-4 skjeer grøt. Får tilbud om middag når vi spiser (moset potet, gulrot, brokkoli med mm) Spiser et par skjeer middag vanligvis, men i dag spiste hun faktisk ganske masse. Sikkert 10 ts :-) Får litt moset banan dersom vi er ute på tur. Ellers er det pupp hele dagen og 1-2 ganger om natten. Men jeg er fornøyd. Synes vi har det greit med maten, så lenge hun legger fint på seg skal jeg ikke klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er dagene våre, de faste måltidene er alltid sånn, ammingen varierer litt. Hun får vann som tørstedrikk (av kopp) og pupp etter behov :)

 

06: Morgenpupp, koser oss i senga

07: Smaker litt brødskive, veldig glad i prim, smøreost og leverpostei. Dupp 2 timer.

10-11: Grøt av 120ml vann, halvt glass fruktmos evt vann. Ammer før dupp. 1,5-2-timers dupp.

14-15: Middagsglass (ca halve), fruktmos og evt vann. Ammer enten før eller etter. Eller begge deler :-) Kanskje halvtimes dupp?

17-17.30 : Grøt, samme som på formiddagen.

18: Kveldskos med puppen på sengekanten

 

Sover fra 18 til 6 uten nattmat... Våkner noen ganger 5, får pupp og da sover hun igjen til klokka kryper mot 7.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går veldig mye i pupp her også! Prøvd å gi grøt fra hun var 4 mnd, men er først etter at hun er blitt 6 mnd at hun virkelig begynner å like det. Har gitt middagsglass også et par dager nå, ca. 1/3 stort glass... Ammer ennå gjennom hele natten. Ca. 4 ggr. Men vil slutte!! Prøvde åikke gi henne noe første gangen hun våknet i natt, tilbydde henne vann, men hun ble rasende!!! Endte med at jeg ga henne mme på flaske... Da var alt greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta mi får:

flaske kl 6

flaske en plass mellom 0900 og 0930

grøt + vann kl 1130 ca

flaske kl 1430 ca

middag(glass eller hjemmelaget) 1600-1630 + fruktpure

grøt + vann kl 19

og legges kl 1915 ca, kl1930 er hun sovnet og sover til kl 0600

 

har prøvd å gi henne skive men hun hamstrer det oppe i ganen..

så tror jeg får vente litt til..

flere som har opplevd det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...