Gå til innhold

Noen som vet ? ( ang en stillingsannonse )

Anbefalte innlegg

Skrevet

SKal søke på en stilling, men hva betyr det når det står : 100% kvelds/nattevakt stilling, lønnspr. 75%, Vaktene er fra kl. 17.00 på etterm. til kl. 9.00 på morgenen, med hviletid fra kl. 24.00 til kl. 06.00.

Er det med 100% stilling, lønnspr 75% jeg lurer på :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke. Jeg ville ringt og spurt.

Skrevet

Ja, jeg tenkte på det, men lurte på om det ble litt dumtå spørre om det siden det antageligvis har noe med lønn å gjøre !?

Skrevet

Regner med det er meningen du skal sove fra 12 - 06. da får du betalt bare 1/3 av timelønna innenfor disse timene, med mindre det oppstår noe på jobben som gjør at du kan skrive hele timer akkurat mens du måtte jobbe.

Er en del stillinger innenfor barnevern, psykiatri og ellers i helsevesenet som er sånn ihvertfall...

Skrevet

Oki. Så man får ikkebetalt nattillegg for de timene man sover altså ?

Det vil da si at man jobber 100 % men får bare betalt for 75 % ?

Da vet jeg nå ikke om stillingen er så aktuell alikevel, hehe.

Takk for svar :-)

Skrevet

Det betyr at timene du er på jobb tilsvarer en 100% stilling, men du har hvilende vakt om natten og vil da kun få lønn for 1/3 av timene om natten. Resultatet blir at du kun får 75% lønn.

Det totale resultatet blir egentlig tilsvarende over 100% dagjobb fordi du vil få så masse tilegg pga kveld/natt.

Jeg jobber selv som hvilende nattevakt i 70% stilling, har 50% lønn.

Hvis jeg sammenligner med dem i samme yrke, samme ansenitet som jobber på dagen så har jeg utbetalt lønn tilsvarende 75 %stilling på dagtid.

Skrevet

Når du jobber så lange vakter blir det ikke mange vakter i mnd.

Står det noe om hvor mange vakter det er pr mnd?

Vil tro det er ned i kanskje 3 vakter i uken, kan det stemme?

Skrevet

Oki, men da skjønner jeg.

Tusen takk :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...