Mor til lille Anneli! Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 Hei! Jeg er 38 + 5 i dag. Fikk konstatert 3 cm åpning for 1 uke og 3 dager siden. Etter det har slimproppen brukt ca 1 uke på å komme ut (kom ganske masse slim og ugne greier før det ga seg) Nå har jeg normal utflod, og harde gode kynnere om dagen... Det jeg syns er ubehagelig og som jeg ikke helt vet hva er, er en slags stikking som kjennes ut til å komme fra åpningen! Det kommer i "slag" på en måte, Akkurat som om noen skulle sitti der nede og stikki meg med en kniv eller noe! Det er veldig ubehagelig og det er mest når jeg har disse kynnerene... Noen som vet hva dette er? Eller kan tippe seg litt frem? Jeg har ikke peiling! Håper på svar :-)
Mor til lille Anneli! Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #2 Skrevet 9. juni 2008 Dytter litt på denne jeg, håper virkelig på svar...
Duracella Skrevet 9. juni 2008 #3 Skrevet 9. juni 2008 Jeg vet ikke hva det er, men har det selv og hadde det i sist svangerskap også. Kan det være babyen som kommer borti noe? Har hatt det en gang i blandt i flere uker, er nå i uke 34.
AnonymeAnine Skrevet 9. juni 2008 #4 Skrevet 9. juni 2008 Er hodet til babyen festet? Dersom det er sånne stikninger jeg har så er det babyen som legger seg ned i bekkenet. På meg føles det som stikninger helt "nederst" i underlivet, altså skjeden. Høres ut som om du har det som meg, men jeg har det ikke samtidig med kynnere.
Mor til lille Anneli! Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. juni 2008 Ja, kanskje det er noe sånt? Hmm.. Godt å høre at det ikke bare er meg! Blir helt overhysterisk vet du, når det er så kort tid igjen! hehe
En snupp - og en knert i magen Skrevet 9. juni 2008 #6 Skrevet 9. juni 2008 Nå er du noen uker lenger enn meg og har fått konstatert åpning, men det høres ut som de samme stikkesmertene jeg har hatt en stund. Enten under kynnere eller når babyen "sparker seg nedover" og hodet presses ned mot bekkenet. Jeg kjenner det ikke hver gang, men ganske ofte, og særlig hvis jeg er ute og går. Da kan det gjøre ganske vondt, og har jeg gått langt tar det lang tid før det gir seg etter jeg kommer hjem. Regner med det har med modning/festing å gjøre, og at babyen dyttes nedover i bekkenet. Legen kommenterte det ikke noe videre da jeg nevnte det på kontroll i uke 32 i alle fall. Blir spennende å se hva jordmor sier om en uke, er da i uke 36. For din del vil jeg tro dette betyr at fødselen nærmer seg med stormskritt For min del håper jeg det betyr at kroppen gjør seg klar så jeg slipper å gå så altfor lenge over...
Mor til lille Anneli! Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 9. juni 2008 Hodet er festet ja, og hu ligger veldig langt nede i bekkenet mitt. Det høres jo ganske likt ut det da.. Kan hende jeg kjenner det kun når jeg har kynnere - jeg vet ikke jeg...
Mor til lille Anneli! Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 9. juni 2008 Ja, jeg å kjenner det særlig hvis jeg er ute og går, så det er nok det samme vi har ja :-) Skal høre med jm på sykehuset i morgen, men regner ikke med at det er noe å bry seg om siden du har tatt det opp med din lege, og det ikke ble sagt noe mer om det.. Jeg håper veldig fødselen er rett rundt hjørnet!! For din del håper jeg du ikke trenger å gå noe særlig over ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå