Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår jente ble født i uke 27 + 6 uten at det ble funnet noen årsak til at riene startet og vannet gikk. Hun er nå 11 måneder og alt er tiilsynelatende bra med henne.

Vi vurderer nå å prøve på nytt barn og har i den forbindelse endel tanker ang, faren for å føde prematurt på nytt.

Er det noen her som har erfaring med flere svangerskap etter prematurfødsel? Er det noen som har født til termin neste gang? Hvilken ekstra oppfølging fikk dere og når ble dere sykemeldt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fødte en gutt i uke 34, så det blir jo en del senere en jenta di. Fødselen ble dessuten satt igang pga vekstavvik, så det blir jo ikke helt det samme. Men jeg fikk god oppfølging i andre svangerskap. Ble sykemeldt ganske tidlig, tror det var i uke 18, og gikk sykmeldt ut svangerskapet for å ta det rolig, Var til mange ultralyder for å følge med babyen og fødte en stor og fin gutt 2 dager før termin:)

Skrevet

Jeg fødte i uke 31 første gangen og fikk veldig bra oppfølging i neste svangerskap. Var ofte hos legen og på sykehuset på ultralyd. jeg ble 40 % sykemeldt i uke 20 for å ta det litt med ro for å unngå ny prematur fødsel(kunne vært 100% men valgte å jobbe ) Fødte i uke 32..så mulig det var litt dumt å være så sta! vet jo ikke om det hadde hjulpet, siden jeg nå vet at det var blodpropp i morkaka som startet fødselen. Men det er nok lurt både psykisk og fysisk å ta det rolig siste halvdel av svangerskapet..

Skrevet

jeg fødte ganske "sent" med første.. uke 34..

Ingen oppfølging med nr 2 før det var fare for prematur fødsel i uke 24.. da fikk jeg oppfølging hver uke med Ul av livmorhals og nebbing

( hodet til barnet presset livmorhalsen kortere fra innisden av livmor, fostervæsken som presset ned mot liuvmorhals så ut som et nebb)

Lillegutt kom 1 dag tidligere enn storesøster i uke 34 han også..

Legene vet fremdeles ikk ehvorfor jeg får for tidlig. Første startet med vannavgang 34+0, tatt med KS 34+3.. (kanskje infeksjon siden jeg lå i feber på 40 dagen før vannet gikk)

Lillegutt startet med rier 34+1, født 34+2..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...