Gå til innhold

Noen bærere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en maya wrap ringslynge. Har sett at de selger noen på finn.no. Men ser ut til at de fleste som selger ikke har brukt sin ringslynge særlig mye.. jeg er innstilt på at jeg vil bære mye innendørs ihvertfall. Bærte elstemann masse i bæresele som jeg hadde lånt. Likevel lurer jeg da på om ringslynge er en bra investering, eller om det bare blir bortdkastete penger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Problemet med ringslynge er at vekta blir fordelt skeivt. Elastisk sjal er bedre til nyfødt, og bæresele a la ergo er bedre når de blir større.

Skrevet

Tusen takk for svar!

Ok. Men ser så vanskelig å knytte et sånt elastisk sjal! selv om jeg syns det ser penere ut å bære de i det.

Har faktisk en sånn ergo bæresele, som jeg aldri rakk å bruke til størstemann pga ble gravid og fikk bekkenløsning rett etter jeg bestilte omtrent.

Også er det de vel noen meter med stoff de der elastiske sjala, blir ikke det veldig varmt på sommeren?

Skrevet

Bæring er faktisk ganske klamt, jo.

Eg ber i Ergo (10 mnd), og er superfornøgd. Når han var mindre brukte eg elastisk sjal. Dei er tynne og behagelige i stoffet, og lettare å knytte enn ikkje-elastiske. Eg synst det var lett å knytte, men brukte berre ein måte. Det finst visst masse fancy knytingar...

Skrevet

da har jeg sjekket litt omkring elastiske sjal. er stor prisforskjell der ute da.. ser moby wrap koster 400 nytt. vet du om det er stor forskjell i kvaliteten på bæringa?

evt noen andre som vet?

Skrevet

Trur ikkje det. Eg trur mykje av prisforskjellen ligg i designet.

Skrevet

Jeg bærer i moby bæresjal. Syns det er veldig behagelig. Jeg bruker det hver dag når jeg leverer/henter støresøster i barnehagen.

Nå er babyen 9 uker, og liker ikke alltid å være oppi der lenger. Jeg har kjøpt mei tai, men den ble for stor for babyen. Det v ar ikke behagelig hverken for henne eller meg.

Jeg føler også som andre sier her at ringslynge fort kan føles vondt pga skjev vektfordeling. Men du kan jo selge den igjen hvis dere ikke liker det!:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...