Gå til innhold

Skal settes i gang..hvor lang tid kan det ta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid fra de setter deg i gang til nurket er ute??

Vet jo at dette varierer, men vil derfor gjerne vite hvor lang tid for dere? Både 1. og flergangsfødende....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj spennende!

de skulle det med min første også. Da jeg kom på sykehuset på morran., spendt som få, fant de ut at fødselen egentlig var i gang! :-O

Jeg hadde 4 cm åpning....uten å ane det.

De tok derfor bare vannet på meg og så var det bare å vente. ungen var ute ca6 timer etter at vannet var tatt :-)

Noen ganger vet jeg at de blir sendt hjem med stikkpille som skal modne livmorhalsen. Da kan det ta et par dager.

Lykke til!! (mimre mimre)

Skrevet

Hos meg tok det 2, 5 timer. Men da var jeg 4.gangsfødende og jeg har født kjapt de andre gangene også. Lengste fødselen var den første og den gikk på 5 timer.

Skrevet

Ojjj så fort...og da ble du satt i gang???

Skrevet

Kan jo variere veldig.

Ble satt i gang med førstemann. Siden jeg var helt umoden satte de først inn en modningsballong som skulle falle ut av seg selv, dagen etter fikk jeg kur morgen og kveld, og kur neste morgen, før fødselen til slutt startet utpå dagen. Tok altså nesten tre døgn fra de begynte igangsettingsprosessen til babyen var født, men bare 16-17 timer fra første rie.

Fikk på forhånd beskjed om at hvis ikke noe hadde skjedd etter fire runder med kur så "skulle ungen ut uansett" (som de formulerte det).

Skrevet

Jeg ble satt igang ved at de åpnet meg manuelt pga at det var flatet ut men ingen åpning. Pga konisering. Åpnet meg med fingrene og elektroden de setter på babyens hode for å måle hjertelyden. De fikk litt åpning og så gikk vannet like etterpå.

Kort og VELDIG intenst. Ingen pauser mellom riene nesten. Men det gikk fint :o)

Skrevet

jeg var andregangsfødende.

1 dag (morgen), satte de inn modningspille/gele. Ingenting sjedde, jeg dro hjem på kvelden.

2 dag morgen), gjorde det samme som dag 1 + stripping. Fikk maserier, men ingen ting skjedde. Ble sendt hjem på kvelden med beskjed om at neste dag ville de ta vannet.

Kl 1 om natten startet første rie akutt opp og under 2 timer senere var barnet ute, jeg rakk såvidt tilbake til sykehuset.

Skrevet

Jeg var 1. gangs og ble satt igang pga vannet gikk og ingen rier kom.

De satt en modningspille oppi der om morgenen dag 1 (ca 1 døgn etter at vannet hadde gått) ingenting skjedde, ingenting.

Fikk en ny pille etter 6 timer. Fikk da konstante maserier som hadde faktisk null effekt.

Ble etter ca 6 timer med disse riene epidural sånn jeg kunne få drypp. Etter 1 1/2 - 2 timer med full drypp og ingenting skjedde ville de la meg hvile noen timer og sette meg opp til ks om morgenen dag 2. Men da gikk jeg med på akupunktur og fikk da alle riene samtidig som jeg pleier å si. Det løsnet fullstendig og ungen var ute etter 2-3 timer. Inkl. 1 god time med pressrier.

Skrevet

Jeg ble satt i gang ca 12 på dagen (med gèl), og fødte ca 12 på natta. Tror jeg kom inn på fødestua ca 9 på kvelden.

Så spennende det blir for deg : ) Det er jo veldig trygt og godt å være på sykehuset da.

Skrevet

1 dag- Modningsgel... fikk litt rier, men de gikk over.

2 dag- modningsgel, ikke noe skjedde.

samme kveld fikk jeg modningstablett, da startet riene på natta. Alikevel fikk jeg drypp klokka 12.40 dagen etter og 16.08 var han ute!

Må bare si at dryppet gir litt mer intense rier enn naturlig fødsel. Det er min erfaring i allefall!

Lykke til.

Skrevet

Jeg ble satt igang, førstegangsfødende, fikk satt inn ballong ca 10.30 om formiddagen. Riene kom utover ettermiddagen, 18.45 var vi inne på sykehuset, da var det 3-4 cm åpning, 23.45 var ungen født. Alt uten drypp eller noe som helst. :) Var jublende glad for at det gikk såpass fort, ble jo forespeilet at det kunne ta flere dager.

Skrevet

førstegangsfødende, ble satt igang med gele, tok 18 timer før ungen var ute - hadde da drypp i tillegg for å fødselen ordentlig igang. Fikk beskjed om at normalt sett prøvde de gele i to eller tre dager på ullevål, hver morgen, før de vurderte andre igangsettelsesmetoder.

(Fikk selv drypp første dagen pga at vannet hadde gått noen dager tidligere og man ikke skulle gå alt for lenge etter dette)

Skrevet

Ikke for å skremme men jeg var inne 3 dager. Ikke rier i 3 dager da...de varte vel ca 14-15timer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...