Gå til innhold

Dere som har barn fra før...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva gir dere en 3 åring med diare men som ikke vil spise noe?? Er 3 dagen på rad nå. Men almenn tilstanden er kjempe bra, får bare akutte smerter i magen og så eksploderer det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig konsentrert blåbærsaft! Tror det er Lerum som har ren blåbærsaft...

Skrevet

Loff skal visst også binde magen. :)

Skrevet

Er ikke så viktig at de spiser, men pass på å få i nok drikke. Taper også mye salter i diare, ikke bra i lengden. Finnes noe på apoteket man kan blande ut i vann og gi som inneholder en blanding av sukker og salter og sikkert noe annet lurt. Ikke brukt det selv, husker ikke hva det heter men spør på apoteket. Ellers kan vel potetgull eller saltstenger i moderate mengder være godt. Blåbærsaft ja, og tynn havresuppe kan roe magen. Så lenge almenntilstanden er bra er det nok ingen grunn til bekymring.

Skrevet

Jeg pleier å koke opp vann, ta en teskje salt og en teskje sukker i og sette det til avkjøling. Hvis du gir blåbærsaft så er det greit å blande med kokt vann. Det er drikke som er viktig nå, og helst bare kokt vann + ekstremt god hygiene mtp håndvask, skifte hyppig håndkle på toalett osv. Pleier å funke her!

Lykke til!!

Skrevet

Legen min har anbefalt meg å gi farris som er balndet med eplejuice. Dette er både søtt som barn gjerne liker og litt salt fra farrisen! Skal visst være bra. Ellers hadde jeg omgangssyke selv i 3 dager her for noen år siden og fikk da beskjed tilslutt av legen og prøve å få i meg naturellyoghurt. Det funket vedlig bra!

Skrevet

Det man kan blande ut i vann fra apoteket heter Gem Collet tabletter. Men det er som noen skriver her, samme effekt å blande kokt vann med salt og sukker, og i tillegg gjerne saft av sitrusfrukt som han liker. Ellers har du jo fått mange gode tips her, om både blåbærsaft, farris med eplejuice. Prinsippet er iallefall at man trenger væske, sukker og salt, så er det bare å finne ut hva han klarer å drikke og/eller spise som inneholder dette. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...