Gå til innhold

Navn med/uten H eller andre bokstaver.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eks: "Ja!!! Nathalie er kjempenydelig! Men enda finere uten H' en, altså Natalie!!"

Hva er den facinerende forskjellen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er den fascinerende forskjellen...?

En bokstav mindre kanskje? Skjønte egentlig ikke spørsmålet, tror jeg.

Skrevet

NoraH, er iallefall noe av det mer fjollete som finnes. Omtrent som KariH, helt poengløst.

Men det er vel endel som synes det er"finere" med en h der og c der, jeg er ikke blandt dem iallefall.(Men hver sin smak osv.)

Skrevet

Det er jo bare en smakssak:-)

F.eks. heter datteren min Adine Sophie, men jeg ville aldri kalt henne for Adine Sofie, fordi jeg syns skrivemåten ser mye mer barnslig ut på en måte.

Jeg syns noen navn kler best å ha H i seg, mens andre er finest uten. Samme med C og K. Noen er finest med C og andre med K.

Et par eksempler fra meg: Syns Kristina er finere enn Christina, mens Victoria er finere enn Viktoria. Matilde er finest uten H, mens Mathea er finest med H.

Skrevet

Tja. Er vel veldig uenig jeg da, at noe er finere ann det andre. Det uttales jo likt uansett. Blir bare så matt når jeg ser eksempler som at noen sier at Kristoffer er stygt, men Christopher er pent. Fjollete, rett og slett.

Gjest Rebel & frøken ledning
Skrevet

Jenta mi heter Anniken, vi valgte den enkleste skrivemåten.

Men mange som skriver Annichen, Annicken, Anicken, Annikken osv...

Syns navn som regel er finest rett frem jeg, Utenom Hanna, der syns jeg h'en på slutten ser naturlig ut...

Skrevet

Navnet uttales vel likt? Bare en smaksak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...