Sjokoladefrik Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 Bare et lite tullespørsmål her... Er det noen kjerringråd ang kjønn og den brune streken på gravidmagen? Hadde kraftig brun strek nedover hele magen fra tidlig av i mitt første svangerskap, og det var en gutt. Nå er det ikke antydning til strek, og jeg lurer sånn på om det er ei jente der inne. Sikkert helt tilfeldig, men går jo og lurer på så mangt. ;-)
Gjest stockholms tjej Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 jeg har en brun tydelig strekk og venter gutt, samme var de i mitt førsta svanngerskap og då fikk jeg gutt og=) så vet ikke om de har noe å si men de stemte på meg.
snart mor til 3 Skrevet 9. juni 2008 #3 Skrevet 9. juni 2008 hehe...for min del fikk jeg gutt sist og venter jente nå...men noen strek hadde jeg ikke sist og har ikke nå.. men det kan jo hende det varierer fra person til person på samme måte som magefasong og form varierer.. du har sikkert hørt at hvis man er veldig kvalm får man jente og hvis man ikke merker noe til morgenkvalmen så er det gutt? eller motsatt? for noen stemmer det nok at de er kun dårlig i svangerskapene hvor de venter jente..eller motsatt.. så kanskje er det slik for deg iforhold til streken.. er bare å vente å se... og hvis du får noen unger til vil du jo kunne følge med å se om det er noe mønster i kjønnet på barnet du venter og om du får strek eller ikke? lykke til skal du ha uansett...
Gjest leelu25 - fikk Tobias 2/12-06 Skrevet 9. juni 2008 #4 Skrevet 9. juni 2008 jeg trodde ikke jeg hadde strek, men det var fordi jeg la på meg så mye at jeg ikke så den.. så den etter fødsel.. den var lys men antydning til brunt ja.. men den var ikke så lang som opp til navelen. Fødte en gutt.. Ei venninne av meg hadde også strek men fødte jente.. Så den er nok hormonelt betinget den også som det meste annet
Hilde_85 Skrevet 9. juni 2008 #5 Skrevet 9. juni 2008 Har en strek fra navelen og litt opp, men den er ikke spessielt tydelig. Venter gutt. Og jeg var kjeeeempe kvalm og dårlig i begynnelsen så det med kvalme og jente stemte ikke på meg hvertfall
AnonymeAnine Skrevet 9. juni 2008 #6 Skrevet 9. juni 2008 Jeg hadde denne streken i mitt første svangerskap og det var gutt, det er visstnok en gutt denne gangen også men jeg har ingen strek.
nussie Skrevet 9. juni 2008 #7 Skrevet 9. juni 2008 Jeg har hørt at de som venter gutt oftere får den brune streken..men dette er nok veldig induviduelt. Jeg har født en jente og venter en jente til nå..og jeg har aldri hatt noen strek..
Småfolk Skrevet 9. juni 2008 #8 Skrevet 9. juni 2008 Stemmer ikke på meg: Brun strek sist - fikk jente Brunt strek denne gange - venter gutt
mammaen til Helle+2 i magen Skrevet 9. juni 2008 #9 Skrevet 9. juni 2008 jeg hadde lang brun strek og fikk jente 3mnd siden og har fortsatt streken....
Duracella Skrevet 9. juni 2008 #10 Skrevet 9. juni 2008 Ingen strek her, men barn av forskjellig kjønn.
Lacey*har fått erta Skrevet 9. juni 2008 #11 Skrevet 9. juni 2008 Skal ha gutt, men ingen strek på magen.. kanskje den kommer?
ChellBell - har født! Skrevet 9. juni 2008 #12 Skrevet 9. juni 2008 Fikk en sønn forrige gang, uten strek og venter jente nå og det ser ut til at denne berømte streken ikke kommer til meg denne gangen heller
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 9. juni 2008 #13 Skrevet 9. juni 2008 Så ikke denne streken før mannen min påpekte den. Den er veldig tynn og lys, men brunere enn magen. Min går hele veien opp og jeg venter jente.
eple3 Skrevet 9. juni 2008 #14 Skrevet 9. juni 2008 Jeg har en tydelig strek fra symfysen til navelen, som fortsetter over navelen og venter jente. Har ikke vært kvalm i svangerskapet og ikke plaget av kviser, som noen også mener er et "jentetegn". Derimot har ringtesten stemt på meg.. Men det er jo uansett 50-50 for at slikt skal stemme da.. : )
Trulte76 Skrevet 9. juni 2008 #15 Skrevet 9. juni 2008 har hatt brun strek alle 3 gangene..2 første var jenter, og denne gangen trudde JM det er gutt
spira08 Skrevet 9. juni 2008 #16 Skrevet 9. juni 2008 Jeg har en brun strek fra under magen og opp til under brystet og venter gutt:) er min første så veit ikke om det har noe å si for kjønnet.. kanskje det gitt;)
Pusur_mor Skrevet 10. juni 2008 #17 Skrevet 10. juni 2008 Jeg har hatt brun strek og kvalmefri sv. skap med alle de fire guttene mine. Med jentene har jeg manglet strek, og vært veldig kvalm den første tiden.
Gjest Skrevet 10. juni 2008 #18 Skrevet 10. juni 2008 Jeg har hatt fødselsstripe i alle 3 svangerskapene. Har 1 jente og venter gutt nr 2.. Stripa har gått fra toppen av magen og ned til skambeinet og delt magen i to =(.. Tror ikke det har noe med kjønn å gjøre, men at det heller er hormonelt.. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå