Gå til innhold

Feber-"light".... trenger noen tips...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa er nå 6,5 mnd og vi er leie av å bysse henne i søvn!

Det er vel på tide at hun lærer å finne søvnen selv.... vi har noen i familen som mener hun er altfor liten til å ha faste rutiner.... men jeg mener det er på tide nå.... ikke sant?

Vi tenkte å prøve en "light" utgave av feber, hvor hun blir lagt og skal finne søvnen selv. Vi blir vel enten sittende på rommet uten å gi henne noen oppmerksomhet eller vi går inn og ut for å roe henne evnt. gi henne smokken.

MEN det jeg lurer på er hvor lenge skal vi holde på før vi "gir opp" og bysser henne i søvn????

Jeg vet jo at det i beg. kan ta lang tid men hvor lenge er for lenge???? 3 timer? 4 timer?

Hjelp!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen erfaring med ferber selv, men vet at min bror gråt i 4-5 timer de første gangene. Har hørt at det bruker å ta 3-4 kvelder med gråt.

Skrevet

...ja :-)

Skrevet

Da datteren min var ca 8 mnd begynte vi med Ferber, og hun gråt maks en time første kvelden og så ble det gradvis mindre. Nå bare legger vi henne og så sovner hun av seg selv i løpet av maks 15 minutter, tar vanligvis under 10 min. Vi legger henne ned,sier sov godt og går ut. hvis hun fortsatt gråter etter 10 min går vi inn og trøster,stryker henne over hodet og sier hun må sove, og da går det 5 min så sover hun.Vi fulgte denne oppskriften slavisk:

http://www.babyverden.no/templates/Article____4362.aspx

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar!

Har lest dette og har tenkt til å prøve, men vet ikke om vi holder ut så lenge som syv og ni minutter.... derfor tenkte jeg kanskje en "light" utgave!

Men hun er ikke for liten? Synes du? Jeg føler at det er på tide nå!

:-)

Skrevet

Kommer litt an på hva slags skriking/gråt det er,datteren vår bare sutrer liksom, hadde aldri greid å høre på hylskriking,da hadde jeg selvfølgelig tatt henne opp og trøstet henne. Vet ikke om en Light utgave funker like bra for hvis du gir opp etterhvert og tar henne opp og trøster,gir pupp osv skjønner de det veldig fort og da blir det vanskelig å gjennomføre tror jeg. Er visst viktig å være konsekvent og sette grenser,men som sagt hør på gråten hennes og føl deg fram.

Syns ikke 6,5 mnd er for liten nei...

Skrevet

Ja, vi får bare prøve oss frem.

Hun spiser ikke på natten lenger, så jeg tror ikke det blir til at vi tar henne opp for å gi pupp eller flaske.... men hvis skrikingen blir hysteris kommer vi til å gå inn og ta henne opp for å roe henne. Men ikke gi noe mer oppmerksomhet, og ikke ta henne ut av rommet.

Uff, gleder meg ikke. Men det blir jo deilig hvis vi får det til. Nå bruker vi mellom en og to timer på å bysse henne i søvn, og sånn kan vi ikke ha det!

Tusen takk for svar!

Skrevet

Sånn haddde vi det også,gikk fram og tilbake på rommet hennes og bysset og sang og gud vet hva vi ikke gjorde. Men nå er det så deilig, bare legger henne ned og ferdig med det. Nå er hun 10 mnd og er virkelig godt å slippe å bruke kvelden på å byssing osv. brukte forresten samme metode på dagtid og det funket fint.

Skrevet

vi brukte light metoden da lillegutt var 7mnd. Vi gikk gikk inn hvert tredje minutt. Hvis han begynte og hyle gikk vi selvfølgelig inn før. Da koste vi med han og strøk han over hodet. Vi tok han IKKE opp av senga.

Første kvelden brukte vi 45min, andre kvelden 30min, og den tredje kvelden sovnet han etter 10min. Nå sovner han som regel med en gang. Det hender vi må inn en gang eller to før han sovner. Men nå finner han iallfall søvnen selv.

Tidligere måtte vi bysse eller amme han i søvn. Han tok heller ikke smok tidligere, men da vi begynte med denne metoden begynte han også og ta smokken. Det har hjulpet oss veldig:)

Håper du finner en løsning som passer deg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...