tebekaa Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 Skulle så gjerne hatt en "fikser" her en 2-3 uker, som kunne ordnet sånne ting som vi med alle disse tommeltottene ikke får til... En som kan sette opp gjestehytta som kommer "flatpakket" i dag, snekre en finfin veranda til, snekre en praktisk benk inne i hytta til å både sitte på og oppbevare ting i. Fikse en fin liten uteplass foran, med litt blomster og sånn. Og snekre et eller annet som vi kan henge babyhuska i. Huska som jeg kjøpte billig for å henge opp et eller annet sted. I kroker som kostet dobbelt så mye som huska. Og være litt interiørarkitekt i huset, ordne praktiske løsninger for oppbevaring sånn at ting ikke trenger å ligge på gulvet... Og fikse sånn barnesikring rundt omkring, for nå har hun lille begynt å flytte seg rundt. Grind til trappa, grind til terrassen. Snekre et slags gulv på kryploftene, så det går an å oppbevare enda flere unødvendige ting der. Og henge opp no' lys der... Er så forferdelig mange ting jeg gjerne skulle ha gjort - eller fått gjort - som jeg ikke ser meg mål på. Vet liksom ikke hvordan, og hvor jeg skal begynne:-/ I dag skulle jeg være flink å fikse litt i hagen... kom så langt at jeg begynte å lete etter sprayflaske til grønnsåpe-luseknekke-vann. Fant flaske, men hadde ikke grønnsåpe. Så da tok jeg meg en kaffe-pause foran pc'en istedet. Håpløst lite effektiv jeg altså! Men har det ganske bra lell, da... Ha en god dag:-)
Gjest Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 Du kan låne mannen og broren min! He he.. De er slike handymenn som liker å fikse, trikse og lage små finurlige løsninger. - skjønner godt at du tar deg en kaffe-pause foran PC'n. det er så mye lettere å gjøre ting man kan!
tebekaa Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. juni 2008 Ååååå, kan jeg? Heldig du da som har flere sånne rundt deg. Har ingen menn som virker på den måten jeg i familien;-) Og andre jeg kjenner som virker, de har det så travelt at man må sette seg på laaaang venteliste. Ja, blir litt sliten av å tenke på alt som skulle ha vært gjort, så da er det godt med en pause:-)
dritgrei hei hei! Skrevet 9. juni 2008 #4 Skrevet 9. juni 2008 vi kan finne opp en handyman på boks, for jeg trenger også et par sånne vet jeg.... :-) nå har jeg også pause... uten kaffe vel og merke.
Gjest Skrevet 9. juni 2008 #5 Skrevet 9. juni 2008 de satt her forleden dag og lurte på hva som var neste prosjekt, så jeg kan sikkert sende dem til deg en tur.. Ikke at vi ikke har nok prosjekter på gang, men de er så dyre.. Nå vet jeg at min mor og far skal låne dem en uke i sommer, til husmaling, men utover det har jeg ikke lånt dem ut noe mer..
Gjest Skrevet 9. juni 2008 #6 Skrevet 9. juni 2008 Når spørsmålet om å kjøpe hjelp til vasking melder seg, tenker eg alltid at eg ville heller hatt ein vaktmester....
dritgrei hei hei! Skrevet 9. juni 2008 #7 Skrevet 9. juni 2008 ja takk begge deler ;-) enten det, eller så kan vi to som bor her bli litt flinkere til å brue timene til fornuftige ting :-)
Plutseliten :) Skrevet 9. juni 2008 #8 Skrevet 9. juni 2008 Skriv alt opp på liste...sett dere mål på når ting skal være ferdig. Be til dugnad....disk opp med grillmat og be alle ta med hammer og sag. Blomster og sånt er det eneste jeg kunne ha hjulpet deg med med, ti grønne tommeltotter egner seg dårlig til noe annet. Lykke til med alle prosjektene deres!
coscos Skrevet 9. juni 2008 #9 Skrevet 9. juni 2008 Jeg har hørt at når man har hus, så er det stadig nye prosjekter, og det kan jeg skrive under på. Og, har man gått runden, så kan man jo begynne på'n igjen :-) Mannen min er heldigvis litt "handy", men tiden strekker jo ikke til. Masse som står igjen her i huset, både inne og ute. I dag så sa jeg at nå må vi i hvertfall få ferdig barnerommet i løpet av sommeren. Mannen min skal ta pappaperm i august, så får håpe han får gjort litt da. Men, kanskje han i stedet oppdager at det ikke bare er slaraffenliv å passe på en vilter 1-åring? Du får ha lykke til med å få tak i noen som kan hjelpe dere med alt som skal gjøres. Og, om du ikke gjør det, så står arbeidet der og venter på deg. Man skal da nyte livet litt innimellom, ikke sant?
Maud Skrevet 9. juni 2008 #10 Skrevet 9. juni 2008 Lite effektiv høres bra ut! Jeg kan formidle nummeret til noen flinke polakker hvis dere er interessert, men vet ikke om de gjør sånt som for dem er "småjobber" ;-)
tebekaa Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 9. juni 2008 Jeg stemmer for forslaget ditt, dritgrei; handy-menn på boks. DET er tingen. Så kan jeg åpne en boks hver gang jeg har bruk for en sånn mann som virker. Og VIPS så står han der i kjeledressen sin klar til dyst. Og nå merker jeg at jeg egentlig er litt misfornøyd med at jeg er avhengig av en MANN?!! for å få ting gjort... hvorfor ikke rett og slett en iznogood. Eller en hokus pokus handy-tebekaa? Har vurdert å begynne å bli litt handy selv ja. Ta et lite Maxbo-kurs eller no'. Kjøpe meg en sementblander, trillebår, stikksag, drill, spikerpistol. Og sånn. I dag her jeg sett minst 20 minutter med fotball, så jeg tror jeg er på god vei altså! Ble kanskje litt feil med smoothie til kampen:-/ Shit, fortsatt rom for forbedring da tydeligvis...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå