monilu- Har født Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 Har de siste 2 ukene vært konstant fuktig nedentil. Har trodd at dette bare har vært økt utflod, men de siste dagene har det blitt mer og jeg begynner å lure på om det rett og slett kan være lekkasje av fostervann. Det som kommer er helt blankt og tynt som vann. Noen som har erfaring med dette? Begynner jo å tenke litt på infeksjonsfare. Og hvis jeg evt skulle få en infeksjon, vil jeg isåfall merke det?
Bubba75 Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 Dette sliter jeg med og. Har liksom tenkt at det er en kombinasjon av urinlekkasje og utflod jeg, men vet jo egentlig ikke.
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 9. juni 2008 #3 Skrevet 9. juni 2008 Da jeg for noen uker siden trodde at jeg lakk fostervann, og spurte etter råd inne her, så fikk jeg beskjed om og ringe føden og snakke med de. Det gjorde jeg, og de på føden ville ha meg dit med en gang, for og sjekke det. Så hadde jeg vært deg, så hadde jeg ringt føden og forklart de hvorden ting er, så får du sikkert komme en tur, for og sjekke det. Er fare for infeksjon, men vet ikke hvordan merker om du har infeksjon.
monilu- Har født Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. juni 2008 Er ganske sikker på at det ikke er urin iallefall, kommer fra feil åpning.
monilu- Har født Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. juni 2008 Skal på ultralyd på sykehuset senere i dag, så kan jo spørre om de kan sjekke det da. Er det ubehagelig at de sjekker det? Hater/ er litt redd for alt som har med undersøkelser av underlivet å gjøre.
Gjest Skrevet 9. juni 2008 #6 Skrevet 9. juni 2008 Hei =) Jeg trodde jeg lakk fostervann for noen uker siden og dro på sykehuset for en sjekk. Det som skjedde der var at en lege foretok en kort GU som jeg ikke merket noe til egentlig. Han så bare etter om det var tegn til å være "overfuktig" der nede eller ikke. Han kunne ikke se tegn til at det var noe fostervann på villspor =) Så fikk jeg en ultralyd som viste et aktivt lite nurk i masse fostervann. Det som antakeligvis skjedde hos meg var at noen væskefylte kjertler i skjeden (de samme som fukter skjeden under samleie) mest sannsynlig tømte seg sånn helt brått og alle kjertlene samtidig... Hadde samleie med samboeren da dette skjedde og han kan skrive under på at det kom ganske så mye væske..! Det kan jo være noe sånt som skjer med deg også monilu? Bare at disse kjertlene ikke bråtømmer seg sånn som de gjorde hos meg..? Det du kan gjøre, for å være forberedt på en eventuell undersøkelse av om det er fostervann eller ikke, er å ta på deg et bind. Da kan eventuelt sykehuspersonalet sjekke bindet for å finne ut om det er fostervannslekkasje eller ikke. Lykke til da =)
monilu- Har født Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 9. juni 2008 Takk for svar :-) Så det er ikke verre enn en vanlig GU, det må jeg da klare :-) Har liksom ikke tenkt på å sjekke det før, for har jo hørt at det er normalt med ekstra utflod på slutten. Men den er vel tynn syns jeg... Får satse på at jeg får svar senere i dag, og at jeg ikke har utsatt barnet for noe ved å vente med å få undersøkt det.
monica får juliprinsesse Skrevet 9. juni 2008 #8 Skrevet 9. juni 2008 trudde for en tid tilbake at jeg lak fostervann, ringte jordmora mi, hun ba meg gå med ett truseinnlegg hele formiddagen å komme ned noen timer senere så skulle hun sjekke det, for di kan se det i truseinnlegget om det er fostervann eller bare vanlig utflod eller urin
monilu- Har født Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 9. juni 2008 Takk for tipset :-) Tok på meg truseinnlegg allerede i morges, for det er jo ubehagelig å gå med våt truse. Så får vel levere det fra meg på sykehuset. Mange rare oppgaver de har der nede igrunnen....
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 9. juni 2008 #10 Skrevet 9. juni 2008 Det er absolutt ikke ubehagelig og få det sjekket, de tar bare en prøve fra truseinnlegget ditt... Var ihvertfall det de gjorde med meg... Så det er ikke noe og grue seg til... Lykke til på UL i dag:)
monilu- Har født Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 9. juni 2008 Takk for det :-) Godt å høre at det ikke er mer som skal til, føler meg som en skikkelig pyse når det gjelder underlivet mitt. Greit når barnet skal ut, da har man ikke mye valg, men ellers er GU omtrent det værste jeg vet.
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 9. juni 2008 #12 Skrevet 9. juni 2008 Hehe, ja da er vi 2 som syntes det ihvertfall... Hater alt som har med sånn å gjøre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå