Gå til innhold

noen andre sykepleiere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykepleier på en travel infeksjonsmedisinsk avdeling. Har foreløpig jobbet 100 %. Ønsker i utgangspunktet å være minst mulig sykemeldt, men jeg merker at det begynner å ta på med så travle dager. Helt utslitt når jeg kommer hjem fra jobb stort sett. Føler jeg presser meg litt for mye, men samtidig får jeg fryktelig dårlig samvittighet med tanke sykemelde meg. Noen andre med liknende erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg er sykepleier i hjemmesykepleien, og er helt sykemld pga bekken/rygg. På jobb har de forståelse for at jeg er sykemld, men legen derimot vil gjerne friskmld meg. Han lurer på om ikke det går ann å ta litt pauser innimellom!!!??? Tror ikke han helt vet hvordan dagene er på jobb! Orker ikke bry meg om han, tenker på meg selv, babyen og helsa nå! Masse lykke til videre! Og tenk mest på deg selv. Veldig typisk damer å få dårlig samvittighet og tenke på andre.

Skrevet

Gjekk eit år på sjukepleien,men vart så gravid, og hoppa av...har no utdanna meg til hjelpepleier...

Skrevet

Ja, veit hvordan du har det! Jeg pressa meg også inntil jeg møtte veggen!

Hadde sterke smerter i hofta og var helt utmattet. Nå har jeg vært hjemme i litt over en uke og skal fra i morgen av jobbe 50%. Er i uke 26 og har en sønn på 3 fra før. Jobber også 100 % til vanlig!Tror ikke vi skal ha dårlig samvittighet for å redusere litt, vi har en fysisk og psykisk anstrengende jobb, hvor det er vanskelig med tilrettelegging og pauser!

Skrevet

Sykepleier på tung, travel kirurgisk post her. Presset meg helt til jeg nesten fikk hysterisk anfall en dag. Tappet meg helt for energi og var ikke noe særlig å være i hus med. Klarte forsåvidt jobben, men ikke noe annet. Stakkars pappan og storebror! Sykmeldte meg i første omgang 20%, trappet raskt ned til 50%, så en periode helt. Nå jobber jeg 50% igjen, med god samvittighet. Nå skranter ryggen, utholdenheten er elendig og jeg greier ikke å holde oppe tempoet. Skal ved neste kontroll be om 100% sykmelding ut svangerskapet. Da er jeg i uke 29. Det er ikke mulig å tilrettelegge arbeidet på vår avdeling, minimalt med bemanning i utgangspunktet. Får dårligere samvittighet av at mine kolleger må gjøre mange av mine oppgaver i tillegg til sine egne, enn å være sykemeldt slik at de kan leie inn noen i stedet for meg. Synes det er skikkelig ubehagelig å være "ustabil arbeidskraft", bedre å være hjemme og ta vare på meg selv og lille nurket og familien. Stress over tid er jo ikke bra for babyen heller. Dessuten skal man ha krefter igjen til fødselen og tiden etterpå, som er utrolig slitsom. Og det er mye som skal ordnes og kjøpes og forberedes, ligger man på soffan utslitt etter en fryktelig dag på jobben får man jo ikke gjort noe av det heller!

Nei, ikke ha dårlig samvittighet for at du tar vare på deg selv og det lille underet du bærer! Ingen som takker deg for at du sliter deg ut på jobb.

Skrevet

Signerer En til! over her. Det er som jeg skulle skrevet det selv.

Skrevet

Enig...

jobber på medisinsk sengepost. Fullt sykmeldt pga kynnere og nedpress fra uke 27. Ingen dårlig samvittighet, skal jobbe i veeeeldig mange år etter dette..hehe

Skrevet

Hei. Er sykepleier på postoperativ avd, som er innmari travel så og si hele tiden. Jeg jobbet 100% til uke 18 circa, og fra da har jeg vært 20% SM, som er lagt til helgene, hvor jeg da ville hatt eneansvar for de ortopediske pasientene, noe som ble for tungt alene (m løft og gassanestesi osv) Dette har hjulpet meg noe helt sinnsykt, og jeg har en helt annen energi og overskudd nå. JObber 80% frem til sommerferie, så får jeg se etter ferien hvordan det blir. Begynner nå på min 24. uke.

Ta en prat med legen din og forklar hvordan du har det. Prøv med noen prosent sykemelding først og se om ikke det letter litt på tilværelsen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...