aanonym Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 Lillebror på 9 mnd er høyt og lavt, klartet, reiser seg opp langs møbler og trappegrin, og ramler og slår seg kontinuerlig. Han er sterk i armer og bein, er totalt fryktløs, men mangler totalt koordinasjon og balanse. Han har til enhver tid et par skrammer, kuler eller blåflekker, og det er særlig hodet som får seg en "kakk" rett som det er. I løpet av de første par timene han var våken i dag hadde ham slått seg skikkelig 4-5 ganger. I tillegg putter han alt mulig i munnen, absolutt alt! Vi støvsuger og vasker, rydder og har sikring på alt mulig. I tillegg ser han dårlig og krasjer med alt mulig - vi får ham ikke til å bruke brillene sine... Vi passer på ham så godt vi kan, men vi kan jo ikke tvinge ham til å sitte på fanget hele tiden! Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre, storebror var aldri sånn. Det er nesten så han blir i meste laget for en person for tiden! Hørte for noen år siden om noen barn som brukte hjelp inne. Lo godt da, men begynner nesten å lure på om han er kandidat til dette... (spøk) Noen flere som har slike hyperaktive små krabater? Tips?
atsjo Skrevet 9. juni 2008 #3 Skrevet 9. juni 2008 hehe.. hjelm ja, hørest smart ut! gutten vår er snart 9 mnd og akkurat på samme måte! Veldig veldig aktiv, vet hva han vil og kommer seg dit på en to tre å rett opp i stående stilling. Holder seg ofte fast med bare en hånd og sjangler som bare det, Men jeg har vært så redd for at han skal slå hodet rett i gulvet så har passet på veldig mye. Sikkert alt for mye. Det er foresten min første så har ikke så mye å sammenligne med, men merker det er travelt å ha han alene om dagene. Jeg har lekegrind da, ikke at jeg setter han der hele tiden, men viss det er noe jeg må gjøre.. da vet jeg vertfall at han er trygg.
aanonym Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. juni 2008 Vi har lekegrind vi også, men han tryner og detter der også. Og slår seg på leker eller sprinkler:) Mye hyling om dagen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå